شناسهٔ خبر: 67676465 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت بر ضرورت رفع نواقص بیمارستان ۹۶ تختخوابی ملایر تاکید کرد

همدان- ایرنا- معاون توسعه و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:هرچه سریعتر باید کمبودها و نواقص بیمارستان ۹۶ تختخوابی امیرالمومنین(ع) ملایر رفع و تجهیز کامل آن انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا؛ "بهروز رحیمی" در بازدید از روند اجرایی بیمارستان ۹۶ تختخوابی ملایر افزود: وزارت بهداشت نیز کمک‌های لازم را برای تکمیل و راه‌اندازی این بیمارستان دارد.

وی بیان کرد: بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) ملایر یکی از پروژه‌های مهم درمانی استان همدان است که با افتتاح آن شاهد افزایش قابل توجه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم این منطقه خواهیم بود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ورود خیرین به بخش سلامت و گام‌های بلند برای توسعه بخش بهداشت و درمان این شهرستان را ستودنی خواند و ابراز امیدواری کرد: با همت و تلاش همه دست اندرکاران، بیمارستان ۹۶ تختخوابی ملایر هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

رحیمی ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات مسوولان و کارکنان مجموعه شبکه بهداشت و درمان این شهرستان گفت: با افتتاح این بیمارستان مردم شهرستان ملایر و سایر مناطق استان می‌توانند از خدمات درمانی این بیمارستان بهره‌مند شوند.

معاون وزیر بهداشت بر ضرورت رفع نواقص بیمارستان ۹۶ تختخوابی ملایر تاکید کرد

ورود تجهیزات جدید به بیمارستان ۹۶ تختخوابی ملایر

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز از ورود تجهیزات جدید به بیمارستان امیرالمومنین(ع) طی روز گذشته خبر داد و گفت: در راستای ارتقای سطح خدمات و تجهیزات پزشکی، بیمارستان ۹۶ تختخوابی به سه دستگاه حیاتی شامل یک دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری، یک دستگاه هواساز و یک دستگاه وکیوم مجهز شد.

"کریم میرزایی" افزود: این دستگاه‌ها نقش مهمی در ارائه خدمات درمانی به بیماران به خصوص در بخش‌های اورژانس، ICU و تنفسی ایفا خواهند کرد.

وی یادآور شد: دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری بیمارستان امیرالمومنین(ع) قادر به تولید ۶۰۰ لیتر اکسیژن در دقیقه است که این امر به طور قابل توجهی به ظرفیت اکسیژن‌رسانی این بیمارستان می‌افزاید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه دستگاه هواساز در راه‌اندازی تجهیزات پزشکی کاربرد دارد، ادامه داد: طی چندین مرحله تجهیزات مورد نیاز وارد این بیمارستان شده و تا تکمیل نهایی سایر تجهیزات نیز تامین خواهد شد.

تجهیز بیمارستان ۹۶ تختخوابی ملایر؛ دستاورد سفر شهید جمهور

میرزایی همچنین گفت: بیمارستان ۹۶ تختخوابی امیرالمومنین(ع) یکی از طرح‌های عظیم بهداشتی و درمانی این شهرستان است که تجهیز این بیمارستان در سفر رئیس جمهور شهید به استان همدان مصوب شد.

وی با بیان اینکه انشعابات بیمارستان خیّرساز امیرالمومنین(ع) «گوراب» یکی از مهمترین نیازها و اولویت‌های این طرح است، افزود: در همین راستا مشکلات مربوط به انشعابات آب، برق و گاز این بیمارستان مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم برای رفع این مشکلات ارائه شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به اهمیت تکمیل و راه‌اندازی این بیمارستان برای مردم منطقه، ادامه داد: طی بازدید اخیر معاون فرماندار ملایر، مقرر شد اداره برق نسبت به صدور پروانه انشعاب برق و شرکت آب و فاضلاب نسبت به صدور پروانه انشعاب آب برای این بیمارستان اقدام کند.

معاون وزیر بهداشت بر ضرورت رفع نواقص بیمارستان ۹۶ تختخوابی ملایر تاکید کرد

میرزایی صدور مجوز حفاری برای انشعاب گاز بیمارستان توسط اداره راهداری و تکمیل مراحل اداری و فنی مربوط به انشعابات این بیمارستان توسط دانشگاه علوم پزشکی را از دیگر مصوبات برشمرد و بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در این بازدید، مشکل انشعابات بیمارستان خیرساز گوراب در آینده نزدیک حل خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ عملیات اجرایی بیمارستان ۹۶ تختخوابی خیّرساز ملایر از سال ۱۳۹۵ در روستای «گوراب» به مساحت ۳۰ هزار مترمربع و زیربنای ۱۴ هزار مترمربع آغاز شد و طبق برنامه زمان‌بندی تا سال ۱۴۰۲ باید تکمیل می‌شد.

طبق گزارش شبکه بهداشت و درمان بیش از ۹۰ درصد عملیات احداث ساختمانی این بیمارستان به اتمام رسیده و تامین تجهیزات توسط وزارت بهداشت و درمان در حال انجام است که بخشی از این تجهیزات وارد شده است.

تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد ریال توسط «حاج حسن توکلی» خیّر ملایری برای احداث این بیمارستان هزینه شده و تعداد تخت‌های بیمارستان خیّرساز گوراب نیز اضافه شده است.

شهرستان ملایر با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر، دارای بیمارستان‌های ۲۲۰ تختخوابی امام حسین(ع)، ۱۲۰ تختخوابی مهر و بیمارستان ۱۶۵ تختخوابی دکتر غرضی است.

ملایر معین جنوب استان و شهرستان‌های نهاوند و تویسرکان است که در حوزه درمان جمعیت بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر را در جنوب استان همدان پوشش می‌دهد.

نظر شما