شناسهٔ خبر: 67676427 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشن تولد ۱۷ سالگی با پاس گل در فینال/ یامال رکورد پله را شکست!

تهران- ایرنا- مهاجم تیم ملی فوتبال اسپانیا با حضور در دیدار این تیم برابر انگلیس در فینال یورو ۲۰۲۴، با عبور از رکورد اسطوره فقید برزیل، جوان‌ترین بازیکن حاضر در فینال جام جهانی یا جم ملت‌های اروپا لقب گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش صبح دوشنبه ایرنا، یامین یامال، مهاجم لاروخا شنبه هفته جاری ۱۷ ساله شد و جشن تولد خود را با ارسال پاس اولین گل اسپانیا در پیروزی ۲ بر یک برابر سه‌شیرها جشن گرفت. اسپانیا برای چهارمین بار قهرمان قاره سبز شد و با یک عنوان بیشتر از آلمان، حالا رکورددار این رویداد بزرگ است.

یامال در پایان این مسابقات، عنوان بازیکن جوان را از آن خود کرد. او این رقابت‌ها را با یک گل و چهار پاس گل به پایان رساند. از زمان آغاز ثبت تعداد پاس گل در بازی‌های یورو در سال ۱۹۸۰، این بیشترین تعداد پاس گل در یک دوره این رویداد معتبر است که مرد اسپانیای آن را نیز به نام خود ثبت کرد.

او همچنین به نخستین بازیکنی بدل شد که در یک‌چهارم، نیمه‌نهایی و فینال یورو، گل می‌زند یا پاس گل می‌دهد!

پله، اسطوره فقید تیم ملی برزیل که در سال ۲۰۲۲ درگذشت، وقتی در فینال جام جهانی ۱۹۵۸ برای سلسائو به میدان رفت، ۱۷ سال و ۲۴۹ روز سن داشت و در پیروزی پنج بر ۲ برزیل برابر سوئد دبل کرد و حالا یامال، از این رکورد پله نیز عبور کرده است!

این دومین بار است که یامال از رکوردی ثبت‌شده به نام پله عبور می‌کند. او پیش‌تر دیدار وسط هفته برابر فرانسه در نیمه‌نهایی، به جوان‌ترین بازیکنی دل شد که در نیمه‌نهایی رویدادی بزرگ در تیمی بزرگ حاضر می‌شود. رکوردی که تحسین «بنیاد پله» را نیز به همراه داشت.

علاوه بر این، یامال در دیدار افتتاحیه اسپانیا برابر کرواسی، به جوان‌ترین بازیکن تاریخ لاروخا بدل شد که در دیدار افتتاحیه این تیم در یورو به میدان می‌رود و در ادامه نیز با گلزنی برابر فرانسه در نیمه‌نهایی، به جوان‌ترین بازیکنی بدل شد که در این رقابت‌ها گلزنی می‌کند.

پیش‌تر، تصاویر منتشرشده از نوزادی یامال در فضای مجازی که او را در آغوش لیونل مسی، فوق ستاره فوتبال آرژانتین نشان می‌داد، خبرساز شده و او را به تیتر نخست رسانه‌های ورزشی جهان بدل کرده بود.

نظر شما