شناسهٔ خبر: 67676409 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سوگ تاسوعای حسینی در آذربایجان شرقی

ایرنا

آذربایجان شرقی در شب تاسوعای حسینی رنگ غم و اندوه گرفت و مردم و مومن و ولایتمدار استان با حضور در دسته ها و هیات های عزاداری در جای جای استان به یاد سقای کربلا سوگواری کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مراسم عزاداری سید الشهدا و فرزندان و یاران با وفایش در مساجد، تکیه ها و امام زاده ها بر پا بود و مداحان و وعاظ در کنار نوحه سرایی و روضه خوانی فلسفه قیام امام حسین (ع) را تبیین کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه امامزادگان استان و مساجد میزبان مراسم عزای حسینی هستند و در این اماکن عزاداری سیدالشهدا(ع) برگزار می‌شود، گفت: این اداره کل در عمل به نیات واقفان در ماه محرم از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» گفت: با توجه به اهتمام نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نسبت به برگزاری مراسم عزاداری در ایام شهادت سیدالشهدا(ع)، پیش از آغاز ماه محرم با همت تمام خادمان بقاع متبرکه استان آماده میزبانی از این مراسم شده است.

وی، با اشاره به فعالیت مراکز افق در امامزادگان استان ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و اجتماعی شاخص در ایام محرم در مراکزی که از نظر ظرفیت و پذیرش زائر از فضای قابل توجهی برخوردار است، انجام می شود.

وی اعلام کرد: در ایام اربعین، موکب امامزادگان استان در مسیر زائران و در شهر مقدس سامرا پیش بینی شده است و هیات امنای امامزادگان و خادمان اباعبدالله در این مواکب خدمات ارایه می کنند.

مراسم عزاداری حسینی شب گذشته در بازار تاریخی تبریز با حضور دسته های عزاداری محلات برگزار شد و این مراسم تا ۱۲ محرم ادامه خواهد داشت .

امروز در تبریز اجتماع بزرگ حسینی از ساعت ۱۰ تا اذان ظهر در میدان ساعت این شهر برگزار می شود و نماز ظهر هم به امامت حجت الاسلام مطهری اصل در مصلای این شهر اقامه می شود.

نظر شما