شناسهٔ خبر: 67676396 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امکان پیش‌بینی ۱۰ روزه آب و هوا برای کشاورزان با سامانه بومی ایرانی

مریم رضایی

یکی از شرکت های مستقر در دهکده فناوری فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی سامانه‌ای را در اختیار کشاورزان قرار داده است که علاوه بر پایش وضعیت اراضی آنها از راه دوره اطلاعاتی در خصوص شرایط آب و هوایی تا ۱۰ روز آینده را به آنها ارائه می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این شرکت فناور در سال ۱۳۹۶ ابتدا با محوریت ارائه خدمات تخصصی در زمینه آموزش و ترویج کشاورزی گلخانه ای ، باغی و زراعی تاسیس و در ادامه با راه اندازی سیستم پیشرفته پایش ماهواره ای از زمین کشاورزی فعالیت خود را ادامه داد. این سامانه‌ نوین، گامی بلند در جهت بومی‌سازی دانش کشاورزی و ارتقای بهره‌وری در مناطق کمتربرخوردار است؛ چرا که امکان ارائه اطلاعات دقیق از اراضی به کشاورزان در دور افتاده‌ترین نقاط کشور می‌دهد بدون نیاز به مراجعه حضوری به زمین.

این سامانه‌ پایش ماهواره‌ای زمین‌های کشاورزی، ابزاری قدرتمند دستان کشاورزان است که تا با دیدی وسیع‌تری بر مزارع خود نظارت کنند و قبل از بروز هرگونه مشکل، نسبت به رفع آن اقدام کنند. این سامانه به نوعی، از افت عملکرد و ضرر و زیان کشاورزان جلوگیری می‌کند.

یکی دیگر از خدمات این سامانه ایجاد یک ساختار جامع و منحصر به فرد است که برای هر نوع کشت، از جمله گندم، اطلاعات کامل و دقیقی از صفر تا صد، از سطح مقدماتی تا تخصصی، در سامانه قرار گرفته است تا کشاورزان بدون نیاز به جستجوی طاقت‌فرسا و گاه متناقض در منابع مختلف، به تمامی اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

سومین دستاورد برجسته سامانه این شرکت، ایجاد یک ایستگاه هواشناسی مجازی برای هر زمین کشاورزی است. این قابلیت بدون نیاز به نصب هیچ‌گونه تجهیزات اضافی در زمین و تحمیل هزینه‌های مازاد، اطلاعات دقیق هواشناسی هر منطقه را به صورت لحظه‌ای در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد. علاوه بر این، پیش‌بینی‌های دقیق و کاملی تا ده روز آینده نیز ارائه می‌شود تا کشاورزان با آگاهی از شرایط جوی پیش رو، برای مقابله با هرگونه مشکل احتمالی، از جمله ناهنجاری‌های بارشی، آمادگی لازم را داشته باشند.

تولید کودهای آلی و بیولوژیک، قارچ کش ها و حشره کش های بیولوژیک از دیگر دستاوردهای این شرکت به شمار می رود.

انتهای پیام

نظر شما