شناسهٔ خبر: 67676248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سیل ۸۰۰ میلیارد ریال به جاده‌های خراسان شمالی خسارت زد 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: وقوع سیل اخیر ۸۰۰ میلیارد ریال به جاده های استان در محورهای روستایی خسارت وارد کرد.

صاحب‌خبر -

محمد مشتری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خسارت های سیل به جاده ها از ۴۵ محور روستایی استان در شهرستان های شیروان، مانه، سملقان و راز و جرگلان گزارش شده است و در آن سطح جاده و ابنیه فنی دچار آسیب شد.

وی با اشاره به بازگشایی ۵۵ محور روستایی سیل گرفته استان اظهار کرد: راهداران در این مدت نسبت به رسوب برداری از ۳۷۸ کیلومتر محور روستایی استان اقدام کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۵۴ نفر از راهداران در این عملیات حضور داشته و ۴۰ دستگاه ماشین آلات راهداری برای بازگشایی محورهای مسدود شده به کار گرفته شدند.

به گزارش ایرنا، بارش های رگباری روز جمعه، سبب تحمیل خسارت به بخش های مختلف خراسان شمالی شد.

خراسان شمالی با بیش از یکی میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

به گزارش ایرنا، طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱.۵۴ درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳.۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه ۱۳ استان های کشور قرار گرفته است.

طول راه های شریانی استان هم ۶۳۷ کیلومتر است که ۱.۸ از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

نظر شما