شناسهٔ خبر: 67676194 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار بوشهر:

بوشهری‌ها پیشینه درخشانی در بزرگداشت ایام تاسوعا و عاشورا دارند

بوشهر- ایرنا - استاندار بوشهر گفت: بزرگداشت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و حضور در مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) ، امری مهم است که پیشینه مردم این استان در این عرصه درخشان است

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، "احمد محمدی زاده " روز دوشنبه با صدور پیامی ضمن تسلیت و تعزیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: حضرت اباعبدالله الحسین، سرور و سالار شهیدان عالم، برای اصلاح امت پیامبر (ص) و احیای امر به معروف و نهی از منکر در صحرای کربلا، در برابر یزیدیان ایستاد و اسوه و الگوی آزادگان جهان شد.

وی با اشاره به شور و غوغای بوشهری‌ها در حسینیه معلی افزود: سنت دیرینه و شناخته شده اهالی بوشهر در ایام عزاداری اباعبدالله (ع) در برنامه سراسری حسینیه معلی با کیفیت بالایی تجلی یافت و اصالت عزاداری این دیار را نشان داد.

محمدی زاده یادآور شد: اجرای سنت‌های عزاداری مردم بوشهر که ریشه در تاریخ و فرهنگ ایران دارد، در برنامه حسینیه معلی در شب هفتم محرم، تحسین مردم از سراسر کشور را برانگیخت.

استاندار بوشهر تصریح کرد: مداحان و پیر غلامان با اجرای برنامه‌های آئینی و سنتی، قدمت بالای عزاداری و سینه زنی مردم بوشهر را به منصه ظهور رساندند که شایسته تقدیر هستند.

بیشتر بخوانید

« نذر خون » ویژه ماه محرم در بوشهر اجرایی شد

نماینده ولی فقیه در بوشهر: ویژگی‌ قیام عاشورا احیای اسلام در برابر انحراف است

نظر شما