شناسهٔ خبر: 67676185 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایلام در تاسوعای حسینی غرق عزا و ماتم شد

ایلام-ایرنا- مردم سرزمین خادمان زوار اباعبدالله الحسین(ع) در روز تاسوعای حسینی رخت عزا بر تن کرده و در میادین و معابر شهرها، بر برپایی دسته‌های عزاداری، به سوگواری پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیین های عزاداری تاسوعای حسینی از شب گذشته در مساجد، حسینیه ها، تکایا، هیئت های عزاداری، خیابان ها و کوچه های شهر ایلام با حضور اقشار مختلف مردم از شب گذشته آغاز شده و امروز نیز مردم شهر و دیار خادمان زوار اربعین، با تجمع و دسته روی به عزاداری پرداختند.

تجمع مردمی عزاداران تاسوعای حسینی در ساعت ۹ صبح امروز یکشنبه در میدان اصلی شهر ایلام( میدان ۲۲ بهمن) تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود و همه شهر برای عزاداری در روز تاسوعای حسینی برای سوگواری گرد هم می‌آیند.

پرچم‌های عزا بر در خانه های ایلامیان برافراشته و نام ابوالفضل العباس(ع) بر سر درب خانه ها منقش شده است، میادین و معابر شهر ایلام در روز تاسوعای حسینی، به نام و نشان علمدار کربلا مزین است، برخی ها در درب خانه و یا محل کسب خود، ایستگاه صلواتی و یا تکیه ای کوچک اما به بزرگی آسمان برپا کرده و از عزاداران حسینی در تاسوعایش به‌قدر شربت و آب گوارایی پذیرایی می کنند.

به یاد کربلا و شهدای تشنه لب نینوا، نذر خود را در این روز قرار داده و میزبان عزاداران حسینی در معابر و خیابان های شهر می شوند، بیرق های منقش به نام نامی علمدار کربلا و حسین (ع) در میان دستانی که بر سینه و سر پایین می آید، برافراشته و میدان دار است.

از گوشه گوشه استان ایلام نیز خبر می رسد که عزاداران حسینی در کوچه ها و خیابان های شهر و روستا امروز در تاسوعای حسینی، با برپایی دسته عزاداری، سینه زنان و زنجیر زنان، اشک ماتم می ریزند و دل ها در غم شهدای دشت کربلا حزین است.

مهران دروازه ورود زائران عتبات عالیات نیز این روزها نیز قدمگاه زواری است که برای زیارت و حضور در آیین های تاسوعا و عاشورای حسینی راهی کربلایی معلی می‌شوند و این عشق و دلدادگی چه زیباست که با گرمای هوای، دل و جان را راهی کربلا می کند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۱۸ هزار نفر از ابتدای ماه محرم سال جاری تا روز گذشته از مرز مهران تردد کرده اند.

نظر شما