شناسهٔ خبر: 67675960 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

فوتبال در جهان

پایان شیرین شب تلخ مسی؛ آرژانتین قهرمان کوپا آمریکا 2024 شد

آرژانتین در بازی سخت که با مصدومیت لیونل مسی همراه شد توانست کلمبیا را شکست دهد و قهرمان کوپاآمه ریکا شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گزارش جماران، تیم های ملی آرژانتین و کلمبیا در فینال کوپا آمه ریکا ۲۰۲۴ بامداد دوشنبه در هاردراک میامی مقابل هم قرار گرفتند که این بازی در ۹۰ دقیقه گلی دربر نداشت و به وقت اضافه رفت.

در دقیقه ۱۱۲ مارتینس گل پیروزی و قهرمانی آرژانیتن را زد تا این تیم دومین دوره پیاپی قهرمان رقابت ها شود. آرژانتین با شانزدهمین قهرمانی پرافتخارترین تیم رقابت ها شد.

به دلیل عدم امکان ورود هواداران به ورزشگاه فینال کوپا با تاخیر شروع شد. در حالی که قرار بود این دیدار از ساعت ۳:۳۰ به وقت ایران آغاز شود اما با یک ساعت و نیم تاخیر به خاطر بی نظمی ورود تماشاگران به ورزشگاه برگزار شد.

شاگردان اسکالونی با پیروزی ۲ بر صفر مقابل کانادا به فینال رسیدند و کلمبیا نیز با پیروزی در یک بازی جنجالی مقابل اروگوئه به بازی نهایی رسید.

آرژانتین دوره گذشته با پیروزی یک بر صفر مقابل برزیل قهرمان شد. کلمبیا در ۲۸ بازی گذشته خود هیچ باختی نداشته و آخرین شکستش هم مقابل آرژانتین بوده است.

دیدار فینال آرژانتین و کلمبیا را  رافائل کلاوس برزیلی قضاوت کرد.

پیش از شروع بازی دختران آنخل دیماریا توپ مسابقه را برای داور به زمین آوردند. دیماریا اعلام کرده پس از این بازی از فوتبال ملی خداحافظی خواهد کرد.

در نیمه اول دو تیم موقعیت هایی برای گلزنی داشتند اما هیچ کدام نتوانستند از فرصت های به دست آمده استفاده کنند و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. مهم ترین اتفاق این نیمه را می توان مصدومیت لیونل مسی عنوان کرد که او به سختی به بازی ادامه داد.

نیمه دوم را آرژانتین بهتر آغاز کرد و فرصت خوبی نصیب دیماریا شد که وارگاس توپ را به کرنر فرستاد. دقیقه ۶۶ اتفاق تلخ برای آرژانتین رخ داد و مسی مجبور شد به خاطر مصدومیت از بازی بیرون رود. گریه های او بعد از تعویض تا چند دقیقه ادامه داشت و یکی از لحظات تلخ بازی را رقم زد.

دقیقه ۷۵ آرژانتین توسط نیکولاس گونسالس به گل رسید اما داور آفساید اعلام کرد. در لحظات پایانی هم آرژانتین چند موقعیت خوب گلزنی داشت اما با بی دقتی بازیکنان به هدر رفت تا دو تیم در ۹۰ دقیقه به تساوی بدون گل برسند.

در دقیقه ۹۴  بازهم گونسالس در موقعیت خوب قرار گرفت اما دروازه بان کلمبیا او را ناکام گذاشت.

دقیقه ۱۱۲ رو پاس لوسلسو، لائوتارو در موقعیت تک به تک قرار گرفت و دروازه کلمبیا را باز کرد. 

یاشار سلطانی بیوگرافی یاشار سلطانی

نظر شما