شناسهٔ خبر: 67681787 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

یورو ۲۰۲۴ | اسپانیا – انگلیس؛ آمار دو تیم و ترکیب احتمالی

صاحب‌خبر -

شفقنا – پس از پیروزی ۲-۱ مقابل هلند در مسابقه نیمه نهایی یورو ۲۰۲۴، انگلستان در دیدار نهایی روز یکشنبه در برلین به مصاف اسپانیا خواهد رفت. این بازی ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران آغاز خواهد شد.

به گزارش شفقنا ورزشی ، پرونده رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ امشب (یکشنبه) با نبرد تیم‌های ملی اسپانیا و انگلیس در ورزشگاه المپیک برلین (از ساعت ۲۲:۳۰) بسته و سرنوشت تورنمنت یک ماهه‌ای که آلمانی‌ها میزبانش بودند، مشخص می‌شود.

این سومین تقابل اسپانیا و انگلیس در جام ملت‌های اروپا خواهد بود. سه شیرها توانستند در مرحله گروهی سال ۱۹۸۰ به برتری ۲-۱ برسند و در دوره ۱۹۹۶ نیز پس از تساوی در وقت‌های قانونی مرحله یک چهارم نهایی، در ضربات پنالتی ۴-۲ پیروز شدند

در یک سوی میدان اسپانیایی است که شاید قبل از شروع جام جزو دو سه مدعی اصلی قهرمانی نبود اما به محض ورودش و نتایجی که در مرحله گروهی گرفت، نگاه همه را نسبت به این تیم عوض کرد. با سه پیروزی متوالی در گروه مرگ برابر کرواسی، ایتالیا و آلبانی، مردان لوئیس دلافوئنته قاطعانه‌ترین صعود را به مرحله حذفی داشتند اما درخشش آنها به این جا محدود نشد.

صدرنشینی در گروه B‌ به ضرر اسپانیا تمام شد؛ چرا که لاروخا را در نیمه‌ای از نمودار مرحله حذفی قرار داد که بزرگانی مانند آلمان، فرانسه و پرتغال در آن قرار گرفتند اما این موضوع هم مانع پیشروی ماتادورها نشد و آنها پس از غلبه بر گرجستان، آلمان و فرانسه را هم از پیش رو برداشتند و به همین دلیل آنها اکنون به عنوان بخت اصلی قهرمانی شناخته می‌شوند. نتایج بازی‌های‌شان برابر این رقبا بزرگ اما تنها دلیل شایسته‌تر به نظر رسیدن اسپانیایی‌ها برای فتح جام نبوده، چرا که سبک زیبای بازی آنها هواداران بی‌طرف را هم به طرفدار ماتادورها تبدیل کرده است.

اسپانیا در صورتی که به روند بردهای خود در یورو ۲۰۲۴ که همگی در جریان وقت‌های عادی یا اضافه بازی رقم خورده، ادامه دهد، برای چهارمین بار فاتح جام ملت‌های اروپا خواهد شد و از این حیث رکورد جدیدی را برای قهرمانی در مهمترین تورنمنت فوتبالی قاره سبز ثبت می‌کند. سه قهرمانی قبلی اسپانیایی‌ها در سال‌های ۱۹۶۴، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ رقم خورد و این تیم سال گذشته دیگر تورنمنت ملی تحت نظارت یوفا، یعنی لیگ ملت‌ها را هم با غلبه بر کرواسی در فینال فتح کرد.

در سمت مقابل اما انگلیسی قرار دارد که با وجود شروع نه چندان دلچسبش در یورو، رفته رفته نظر منتقدانش را عوض کرد. شاگردان گرت ساوت‌گیت که سه سال پیش فینال خانگی یورو ۲۰۲۰ را به ایتالیا باختند، امسال سراپا انگیزه‌اند که به حسرت طولانی مدت خود برای فتح جام ملت‌های اروپا پایان دهند.

 

آنها پس از صعود از گروه C به عنوان صدرنشین بالاتر از دانمارک، اسلوونی و صربستان، در مرحله یک هشتم نهایی اسلواکی را در دیداری که به وقت‌های اضافه کشیده شد، از پیش رو برداشتند. مأموریت بعدی آنها حذف سوئیس بود که در ضربات پنالتی انجام دادند و پس از آن از سخت‌ترین آزمون‌شان که تقابل با هلند بود هم با زدن کامبکی که در دقیقه 90 کامل شد، سربلند بیرون آمدند. به این ترتیب سه‌شیر که همچنان تنها قهرمانی‌اش در رویدادهای مهم ملی، فتح جام جهانی 1966 است، فرصتی دیگر برای محقق کردن شعار معروف «جام به خانه برمی‌گردد» به دست آورد.

این بیست‌و‌هشتمین تقابل رسمی تیم‌های ملی اسپانیا و انگلیس در طول تاریخ است. اگرچه این بار شانس اسپانیا – حداقل روی کاغذ – برای کسب پیروزی بیشتر به نظر می‌رسد اما در ۲۷ رویارویی رسمی قبلی دو تیم، این انگلیسی‌ها بوده‌اند که آمار بهتری را به ثبت رسانده‌اند چرا که سهم‌شان از این مصاف‌ها ۱۴ پیروزی بوده‌ است. در طرف دیگر اسپانیایی‌ها ۱۰ بار پیروز شده‌اند و سه مصاف آنها هم با تساوی همراه بوده است. این اولین تقابل رسمی اسپانیا و انگلیس از ۶ سال قبل است. آخرین رویارویی آنها در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ در لیگ ملت‌های اروپا بود که با برتری ۳ بر ۲ انگلیس در دیداری که میزبان بود، به پایان رسید.

ترکیب احتمالی اسپانیا (۱-۳-۲-۴):

سیمون | کوکوریا، لو نورماند، لاپورت، کارواخال | رویز، رودری | اولمو، ویلیامز، یامال | موراتا

ترکیب احتمالی انگلیس (۱-۲-۴-۳):

پیکفورد | گوئهی، استونز، واکر | ساکا، مینو، رایس، شاو | فودن، بلینگام | کین

نظر شما