شناسهٔ خبر: 67675958 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

سرفیس رقیبی سرسخت برای لپ تاپ های اپل

صاحب‌خبر -

لپ‌تاپ‌های بسیار زیادی توسط کمپانی‌های بزرگ تولید شده‌اند. خرید سرفیس راهی است که می‌توانید ازطریق آن، به یکی از بهترین‌های جهان تکنولوژی، دست پیدا کنید. این محصول توسط شرکت بزرگ مایکروسافت تولید شده و توانسته محبوبیت زیادی به‌دست بیاورد.

نکته مهمی که وجود دارد، این است که لپ‌تاپ‌های اپل نیز انتخاب خوبی برای برنامه‌نویسان، طراحان و کاربران معمولی هستند. همین موضوع نیز رقابتی سنگین میان این 2 محصول به‌وجود می‌آورد. قبل از اینکه نسبت به خرید هرکدام از این کالاها اقدام کنید، پیشنهاد می‌شود که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. در ادامه تفاوت‌های مهم این محصولات را ارائه می‌کنیم.

مایکروسافت و اپل؛ بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در دنیا

اولین قدم برای این‌که ببینیم ارزش خرید سرفیس بیشتر است یا مک بوک، باید با شرکت‌های تولیدکننده آن‌ها آشنا باشیم. در واقع بعید است که نام شرکت مایکروسافت را نشنیده باشید. این کمپانی بزرگ یکی از بهترین برندهایی است که در زمینه محصولات دیجیتال فعالیت می‌کند.

مایکروسافت در قلب آمریکا قرار دارد و محصولات خود را همانند اپل در این کشور طراحی می‌کند. حوزه اصلی فعالیت مایکروسافت زیرساخت‌های نرم‌افزاری بود که بعدها محصولات دیجیتال نیز به آن اضافه شدند، اما اپل از همان اول کالاهای دیجیتال مانند آیفون و مک بوک را تولید و به بازار ارائه می‌کرد.

مقایسه تاریخچه لپ‌تاپ‌های اپل و مایکروسافت

بگذارید برای مقایسه دقیق‌تر ارزش خرید سرفیس و مک بوک، ببینیم که شرکت‌های آن‌ها چه محصولاتی را تا به حال به بازار وارد کرده‌اند. همان‌طور که گفته شد، لپ‌تاپ‌های سرفیس مایکروسافت بسیار جدیدتر بوده و محصولاتی هستند که از سال 2012 به بازار وارد شده‌اند.

اما اگر بخواهیم تاریخچه لپ‌تاپ‌های مک بوک اپل را برای شما تعریف کنیم، باید بگوییم که بیش از 35 سال است که این محصولات در بازار وجود دارند. مک بوک تنوع بسیار بیشتری نسبت به سرفیس دارد و دلیل آن نیز این است که در سال‌های بسیار دور، محصولات زیادی تولید کرده است. اگر می‌خواهید محصولاتی با قدمت بیشتر بخرید، قطعا اپل انتخاب بهتری خواهد بود.

چه تفاوت‌هایی بین سرفیس و مک بوک وجود دارند؟

سرفیس سرفیس

حال که دانشی اولیه در رابطه با این محصولات پیدا کردید، بهتر است برای انتخاب بهتر، لپ تاپ سرفیس را با محصولات اپل مقایسه کنید. محصولات اپل و مایکروسافت در موارد مختلفی با هم متفاوت هستند. همین موضوع ارزش خرید آن‌ها را تغییر می‌دهد. این تفاوت‌ها را باید به‌صورت زیر دانست.

گرافیک به کار رفته در سرفیس و مک بوک

اولین تفاوتی که باید هنگام خرید سرفیس یا مک بوک بررسی کنید، گرافیک‌هایی است که در این محصولات به‌کار برده‌اند. تراشه اصلی و کارت گرافیک محصولات مایکروسافت، همگی توسط اینتل تولید می‌شوند. این یعنی شاهد سریع‌ترین و البته کم‌مصرف‌ترین محصولات توسط این برند هستیم.

البته در برخی از مدل‌های سرفیس، گرافیک‌های معمولی انویدیا یا AMD به‌کار می‌روند. محصولات اپل نیز قبلا به این شکل بودند، اما در سال‌های اخیر، اپل معماری تراشه‌های خود را تغییر داد و سی‌پی‌یو سری M خود را در مک‌بوک‌ها استفاده می‌کند. معماری این تراشه‌ها ARM است و سرعت بیشتری نسبت به سرفیس به شما ارائه می‌دهد.

مقایسه بدنه و نوع طراحی در لپ‌تاپ‌های سرفیس و مک بوک

هر 2 لپ‌تاپ‌های سرفیس و مک بوک از طراحی‌های عالی برخودار هستند. بدنه آن‌ها از آلومینیوم مقاوم بوده و ارگونومی آن‌ها نیز جذاب است. وزن این دستگاه‌ها مناسب است و می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را تا هر جایی با خودتان ببرید.

این‌که طراحی کدام یک از این محصولات جذاب‌تر است، کاملا به خودتان بستگی دارد. اگر به طراحی صاف و مکعبی علاقه دارید، محصولات مایکروسافت بدین شکل هستند، اما برای طراحی‌های جسورانه‌تر با رنگ‌بندی خاص‌تر، مک بوک را باید در لیست خود بگذارید.

عمر باتری لپ‌تاپ‌های مایکروسافت و اپل

زمانی که می‌خواهید نسبت به خرید سرفیس یا لپ‌تاپ‌های دیگر اقدام کنید، باید عمر مفید باتری آن‌ها را زیر ذره‌بین ببرید. لپ‌تاپ‌های اپل و مایکروسافت از باتری‌های لیتیوم پلیمری بهره می‌برند که امکان شارژ سریع نیز در آن‌ها وجود دارد.

باید گفت که محصولات اپل در این مورد درخشش بیشتری دارند. در واقع به‌دلیل استفاده از جدیدترین پردازنده‌های سری M، مصرف انرژی در این لپ‌تاپ‌ها بسیار کاهش ‌یافته و تا 22 ساعت شارژدهی موثر به شما ارائه می‌دهند.

صفحه نمایش به کار رفته در سرفیس و مک بوک

اما مهم‌ترین تفاوتی که میان لپ‌تاپ‌های سرفیس و مک بوک وجود دارد، صفحه نمایشی است که در آن‌ها به‌کار برده‌اند. در برخی از مدل‌های لپ‌تاپ سرفیس، شاهد به‌کارگیری نمایشگرهای لمسی هستیم. همچنین در برخی مدل‌های دیگر نیز از نمایشگر با قابلیت جداسازی بهره می‌برند، درحالی‌که مک بوک این ویژگی‌ها را ندارد. به‌جای این قابلیت‌ها، وضوح تصویر و کیفیت رنگ در مک بوک بیشتر از سرفیس بوده و قطعا برای طراحان و متخصصان حوزه گرافیک، انتخاب بهتری به‌حساب می‌آید.

قیمت خرید در لپ‌تاپ‌های سرفیس و مک بوک

در انتها باید خرید سرفیس و مک بوک را ازنظر قیمت با هم مقایسه کنیم. به‌دلیل شهرت بالای محصولات اپل، قیمت آن‌ها قطعا از لپ‌تاپ‌های مایکروسافت بیشتر است، اما این موضوع چیزی از ارزش خرید آن‌ها کم نمی‌کند.

خرید لپ‌تاپ مک بوک و سرفیس از دیجی‌کالا

سرفیس سرفیس

بهترین روش برای خرید سرفیس یا لپ‌تاپ‌های مک بوک، مراجعه به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا است. دیجی‌کالا یک مرکز آنلاین بررسی، انتخاب و خرید آنلاین بوده و لپ‌تاپ‌های گوناگونی را برای شما موجود کرده است. با مراجعه به این مرکز اینترنتی، قادر هستید انواع کانفیگ این محصولات را با بهترین قیمت بازار بخرید.

جمع‌بندی

اگر به‌دنبال خرید لپ‌تاپ هستید، پیشنهاد می‌کنیم که ارزش خرید سرفیس و مک بوک را با هم مقایسه کنید. لپ‌تاپ‌های سرفیس توسط شرکت مایکروسافت تولید می‌شوند که طراحی شیک، بدنه مقاوم، تراشه سریع و نمایشگری عالی دارند.

تقریبا می‌توان گفت که همین ویژگی‌ها نیز در مک بوک اپل وجود دارد. مک بوک سابقه طولانی‌تری برای حضور در بازار داشته و همین موضوع نیز آن را انتخاب مطمئن‌تری می‌کند. شما می‌توانید با پرداخت قیمتی مناسب، به‌جای لپ‌تاپ‌های مک بوک که گران هستند، لپ‌تاپ‌های کاربردی و خوش‌ساخت سرفیس را بخرید.

برای خرید هر کدام از کانفیگ‌های این لپ‌تاپ جذاب، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا بروید. این فروشگاه اینترنتی بزرگ، محصولات زیادی در این زمینه موجود کرده و خدمات بسیار زیادی را به شما ارائه می‌کند. از ارسال سریع گرفته تا نقد و بررسی‌های دقیق.

نظر شما