شناسهٔ خبر: 67675870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آماده باش ۳۳ پایگاه امداد و نجات هلال احمر گلستان برای تاسوعا و عاشوراحسینی (ع) آماده باش ۳۳ پایگاه امداد و نجات هلال احمر گلستان برای تاسوعا و عاشوراحسینی (ع)

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از آمادگی کامل برای پوشش امدادی مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در سراسر استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

قاسم غریب آبادی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمامی پایگاه‌ها، مراکز عملیاتی، پست‌های موقت تابستانی در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در آماده باش کامل قرار دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: با توجه به اینکه برخی از گروه‌ها و افراد برای عزاداری به شهر‌ها و استان‌های همجوار و اماکن زیارتی سفر می‌کنند و استان گلستان مسیر زائرین علی بن موسی الرضا (ع) است، خودرو‌های عملیاتی موجود در پایگاه‌ها و مراکز عملیاتی در محور‌های مواصلاتی و جاده‌های اصلی با آمادگی کامل مستقر هستند.

وی گفت: در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی ۳۳ پایگاه امدادونجات، مراکز امدادی و کشیک اضطراری شعب با ظرفیت ۱۰۷ نیروی عملیاتی، یک فروند بالگرد، ۱۸ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه خودروی نجات و ۶ دستگاه موتورسیکلت امدادی در آمادگی کامل قرار دارند تا در صورت وقوع حوادث احتمالی امدادرسانی کنند.

غریب آبادی خاطر نشان کرد: حین برگزاری مراسم‌های مذهبی تاسوعا و عاشورای حسینی امدادگران و نجاتگران استان به صورت پیاده و با آمبولانس در کنار عوامل امدادی سایر دستگاه‌ها پوشش امدادی مراسم‌ها را بر عهده دارند و عزاداران را همراهی می‌کنند.

وی گفت: از روز‌های قبل در هیات مذهبی و مراسم‌های برگزاری عزاداری اعلام شده در سراسر استان امدادگران، اعضای جوان و داوطلب حضور یافته و ضمن برپایی ایستگاه سلامت، ایستگاه صلواتی و ایستگاه آموزش و با استقرار صندوق‌های جمع آوری کمک برای مردم غزه نسبت به پوشش امدادی مراسم‌ها اقدام کردند.

غریب آبادی با توجه به افزایش تردد‌های بین شهری در تعطیلات پیش رو و تردد بیشتر عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) و احتمال افزایش تصادفات جاده ای، به رانندگان توصیه کرد بیش از پیش احتیاط کرده و مراقب جان خود و افراد خانواده باشند.

مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر گلستان (eoc) با شماره تلفن ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به تماس‌های اضطراری هموطنان است.

نظر شما