شناسهٔ خبر: 6767580 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تائیدیه‌های FDA قابل استناد نیست

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛   مرندی امروز در همایش تغذیه با شیر مادر با انتقاد از مصرف شیر خشک و تبلیغات دروغ آن در کشورها گفت: به عنوان مثال برخی به تائیدیه های اف دی آ استناد می کنند که این صحیح نیست چرا که برخی از این تاییدیه های دارویی برای داخل کشور خودشان نیست و برای دیگر کشورهاست.

وی با انتقاد از اینکه برخی غربالگری های کودکان تحت پوشش بیمه نیست افزود: برای واردات برخی داروهای گران قیمت سرطان هزینه های بسیاری می‌شود، اما برای غربالگری شنوایی سنجی نوزادان کار جامعی انجام نشده است در حالیکه باید این کارها با بیمه و بدون فرانشیز انجام شود.

مرندی همچنین وضعیت سزارین در کشور را بدترین وضعیت در دنیا خواند و گفت: از آن بدتر متخصصان ما هستند که زودتر از موعد نوزادان را سزارین می‌کنند که این باعث می‌شود نوزادان دچار مشکل تنفسی شوند، افزایش آگاهی مادران نسبت به فواید شیر مادر و زایمان طبیعی سبب می‌شود تا از شیوع باورهای غلط از جمله زردی گرفتن نوزاد به علت شیر مادر جلوگیری شود.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر آموزش و نظارت در تغذیه با شیر مادر و جلوگیری از تبلیغات شیر خشک افزود: این کارخانجات‌ پزشکان ما را با هزینه خودشان به مسافرت می‌برند و به نوعی شست‌وشوی مغزی می‌دهند و همه این کارها غیرقانونی است و حتی برخی دیدگاه‌های غلط را در بین مادران رواج می‌دهند.

مرندی گفت: باید از مادران شاغل باردار و شیرده حمایت شود و مادران محلی برای نگهداری فرزندانشان در محل کار داشته باشند تا بتوانند هر سه ساعت شیردهی داشته باشند، زیرا اگر این ترتیب شیردهی انجام نشود شیر مادر خشک می‌شود و نمی‌تواند شیر جدید تولید کند.



نظر شما