شناسهٔ خبر: 67675763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۶ درصد مشمولان قانون جوانی جمعیت در گناباد زمین دریافت کردند

گناباد-ایرنا- رییس اداره راه و شهرسازی گناباد گفت: ۵۶ درصد از مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مناطق شهری این شهرستان زمین دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

سعید خواجه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع هزار و ۳۰۰ نفر که برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت نام کردند و متقاضی زمین و استفاده از تسهیلات این بخش بودند، ۷۳۹ نفر معادل ۵۶ درصد آنان تایید نهایی شدند.

وی با اشاره به این که به همه متقاضیان تایید نهایی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در گناباد زمین واگذار شده است تصریح کرد: این شهرستان نخستین شهرستان استان خراسان رضوی است که زمین به همه افراد متقاضی این بخش واگذار کرده است.

رییس اداره راه و شهرسازی گناباد گفت: از این تعداد ۵۱۷ قطعه زمین در سایت ۲۴۰ هکتاری، ۳۱ قطعه زمین در نوغاب، ۹۴قطعه زمین در شهر بیدخت،‌۴۸قطعه زمین در شهر کاخک و بقیه در شهر "روشناوند" از توابع این شهرستان به متقاضیان واگذار شد.

خواجه افزود: زمین به صورت ذخیره و به میزان کافی برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در گناباد وجود دارد و تا زمان اجرای این قانون بدون هیچ محدودیت به افراد متقاضی دارای شرایط واگذار می شود.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با تصویب مجلس شورای اسلامی، آبان ماه سال ۱۴۰۰ برای اجرا ابلاغ شد و بخش مهمی از این قانون واگذاری زمین رایگان به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر است.

در طرح جوانی جمعیت بر خلاف سایر بخش های طرح نهضت ملی مسکن زمین به صورت رایگان و با قابلیت خرید و فروش به متقاضیان واگذار می شود.

یادآور می شود از مجموع ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر که تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن مناطق شهری گناباد ثبت نام کردند شرایط ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر تایید شده است.

از این میزان شرایط ۶ هزار و ۳۵۰ متقاضی تایید نهایی شد و تاکنون زمین چهار هزار و ۴۰۰ نفر از آنان در ۱۲ سایت شهرهای گناباد،‌ بیدخت، کاخک و روشناوند تامین شده است.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما