شناسهٔ خبر: 67675734 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برای دومین روز پیاپی؛

ابهامات سیاسی در پی ترور ترامپ بهای نفت را کاهش داد

تهران- ایرنا- همزمان با ابهامات سیاسی به دلیل ترور دونالد ترامپ برای دومین روز پیاپی بهانی جهانی نفت کاهش یافت بطوریکه قیمت نفت برنت امروز (دوشنبه ۲۵ تیر) با ۵۵ سنت کاهش به ۸۴.۴۸ دلار و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۵۶ سنت کاهش به ۸۱.۶۵ دلار در هر بشکه رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا به نقل از رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی کاهش یافت و علت آن هم به گفته تحلیلگران تقویت دلار به دنبال ابهامات سیاسی ناشی از ترور ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده است.

به اعتقاد تحلیلگران سوء قصد به ترامپ باعث واکنش بازار سرمایه در فرار از دارایی‌های پر خطر مانند سهام و هجوم به سمت دارایی‌های امن مثل دلار آمریکا، طلا و اوراق خزانه آمریکا خواهد شد و همین موضوع زمینه‌ تقویت دلار و در نهایت کاهش بهای نفت را فراهم می‌کند.

بهای معاملات آتی نفت برنت که روز گذشته ۳۷ سنت کاهش یافته بود امروز نیز با ۵۵ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش به ۸۴.۴۸ دلار در هر بشکه و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز که روز گذشته ۲۱ سنت کاهش یافته بود با ۵۶ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش به ۸۱.۶۵ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش ایرنا، ترامپ بامداد یکشنبه در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا در حالی که در مورد موضوع مهاجرت سخنرانی می‌کرد، هدف گلوله قرار گرفت.

در این حادثه، ترامپ زخمی شد و فرد ضارب و یکی از شرکت‌کنندگان در تجمع کشته شدند. همچنین دو نفر دیگر از حاضران در این گردهمایی نیز زخمی شده‌اند.

ترامپ پس از آنکه در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت، در بیانیه‌ای گفت: یک گلوله به من اصابت کرد که قسمت بالای گوشم را سوراخ کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در آمریکا هیچ جایی برای چنین خشونتی وجود ندارد. ما باید به عنوان یک ملت متحد شده و آن را محکوم کنیم.

نظر شما