شناسهٔ خبر: 67675434 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

فواید مفید سویا برای مغز کودکان

تحقیقات جدید نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از سویا ممکن است برای بچه ها مفید باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، به نقل از مدیسن نت، این مطالعه نشان داد که کودکان ۷ تا ۱۳ ساله‌ای که رژیم غذایی آنها حاوی ایزوفلاون های بیشتری بود، توجه بیشتر در کلاس در س و توانایی تفکر بهتری داشتند. سویا و محصولات سویا سرشار از ایزوفلاون هستند که نشان داده شده است حافظه را در بزرگسالان بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین غذاها برای پیشگیری از کوتاه قدی کودکان کدامند؟

«آجلا بریستینا»، دانشجوی دکترا در دانشگاه ایلینوی، می‌گوید: «غذاهای حاوی سویا اغلب جز منظم رژیم غذایی کودکان در ایالات متحده نیستند. مطالعه ما شواهدی از اهمیت مواد مغذی موجود در غذاهای سویا برای قوه شناخت دوران کودکی اضافه می‌کند.»

تیم او داده‌های مطالعه‌ای را که شامل ۱۲۸ کودک بود، بررسی کرد. آنها میزان دریافتی هر کودک را از سوابق رژیم غذایی یک هفته‌ای، از جمله مقادیر ویتامین‌ها، ریز مغذی‌ها و درشت مغذی‌ها و ایزوفلاون ها محاسبه کردند.

سپس محققان از مجموعه‌ای از تست‌های کاغذ و مداد استفاده کردند که برای سطح پایه تنظیم شده بود تا توانایی فکری کودکان را بسنجند. فعالیت امواج مغزی زمانی ثبت شد که بچه‌ها یک تمرین تطبیق رایانه‌ای را برای اندازه‌گیری دامنه توجه و سرعت ذهنی انجام دادند.

در حالی که شرکت کنندگان تمایل به مصرف مقادیر کم سویای غنی از ایزوفلاون داشتند، آنهایی که بیشتر مصرف کرده بودند سریع‌تر به تکالیف مربوط به توجه پاسخ دادند و اطلاعات را سریع‌تر پردازش کردند.

محققان هیچ ارتباطی بین مصرف سویا و توانایی ذهنی عمومی پیدا نکردند.

بریستینا در ادامه افزود: «مصرف سویا برای شرکت کنندگان از ۰ تا ۳۵ میلی گرم در روز متغیر بود. برای درک این موضوع، یک فنجان شیر سویا حدود ۲۸ میلی گرم ایزوفلاون، یک وعده توفو حدود ۳۵ میلی گرم و نصف فنجان اِدامام بخارپز شده حدود ۱۸ میلی گرم ایزوفلاون را تأمین می‌کند.»

وی گفت که تنقلاتی مانند ادامام بو داده، آجیل سویا یا شیر سویا راه خوبی برای افزودن سویا به رژیم غذایی است. توفو، تمپه یا ناگت های مبتنی بر سویا نیز خوب هستند.

بریستینا گفت: «برای درک بهتر اثرات مصرف غذاهای سویا بر توانایی‌های شناختی کودکان و میزان دقیق مصرف ایزوفلاون لازم برای ایجاد زمان پاسخ سریع‌تر، نیازمند رویکردهای مداخله‌ای است.»

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما