شناسهٔ خبر: 67674996 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ماتادورها قهرمان یورو ۲۰۲۴ شدند

تیم ملی اسپانیا با پیروزی بر انگلیس قهرمان یورو ۲۰۲۴ شد.

صاحب‌خبر -

تیم ملی اسپانیا با پیروزی بر انگلیس قهرمان یورو ۲۰۲۴ شد.

 اسپانیا با پیروزی دو بر یک برابر انگلیس برای چهارمین بار قهرمان جام ملت‌های اروپا شد تا پرافتخارترین تیم تاریخ این رقابت‌ها شناخته شود.

تیم ملی انگلیس که امید زیادی به نخستین قهرمانی در جام ملت‌های اروپا داشت، باز هم دست خالی به خانه بازگشت. این دومین ناکامی پیاپی انگلیس در فینال جام ملت‌های اروپا بود.

لحظات حساس بازی:

دقیقه ۴: توپ ارسال شده توسط ویلیامز با پوشش به موقع استونز راهی کرنر شد که این کرنر هم هیچ حاصلی نداشت.

دقیقه ۱۰: نفوذ ویلیامز به داخل محوطه جریمه با تکل به موقع جان استونز همراه شد تا یک موقعیت ویژه از اسپانیایی‌ها گرفته شود.

دقیقه ۱۴: یک فرصت خوب برای انگلیس! کایل واکر از عقب نشینی کوکوریا استفاده کرد و با یک اورلب به موقع وارد محوطه جریمه شد که پاس او با دخالت مدافعان اسپانیا به کرنر رفت. کرنر هم در ادامه هیچ حاصلی نداشت.

دقیقه ۲۳: اولمو به خوبی یامال را در سمت راست محوطه جریمه دید و این بازیکن ضربه‌اش حاصلی جز کرنر نداشت که آن هم چندان خطرناک نبود.

دقیقه ۲۴: تکل بلند هری کین توپ را از مقابل پاهای فابین رویز ربود اما برخوردی که در لحظه آخر بین این دو بازیکن صورت گرفت باعث شد اولین کارت زرد بازی به مهاجم انگلیس برسد.

دقیقه ۳۰: دنی اولمو با پای خود به پهلوی دکلان رایس زد که این موضوع سبب شد اولمو نخستین بازیکن اسپانیایی باشد که کارت زرد می‌گیرد.

دقیقه ۳۵: شوت از راه دور اولمو توسط هری کین برگشت داده شد ولی بازیکنان اسپانیا نتوانستند چندان خطرناک عمل کنند.

دقیقه ۴۳: موراتا در داخل محوطه جریمه به سمت دروازه انگلیس یورش برد اما مارک گوئهی و جان استونز مانع از خطر او شدند و ریسک اهدای یک کرنر را پذیرفتند.

دقیقه ۴۴: کرنر ارسال شده روی دروازه انگلیس با ضربه سر واکر همراه شد و در نتیجه تلاش بازیکنان اسپانیا هم منجر به گل نشد.

دقیقه ۴۴: توپی که بلینگهام در عرض به کین رساند با ایستادگی رودری برابر ضربه این بازیکن از محوطه دور شد.

دقیقه ۴۵+۱: سانتر واکر روی پای چپ فودن فرود آمد و شوت این بازیکن هم توسط سیمون در نزدیکی تیر یک مهار شد تا بدین ترتیب خطرناک‌ترین موقعیت انگلیس هم توسط اونای سیمون مهار شود.

پایان نیمه اول: ۴۵ دقیقه نخست این بازی موقعیت‌های زیادی داشت اما در مجموع شاهد فرصت خاص و مهمی نبودیم. جنگ‌های فیزیکی رخ داده در مرکز زمین باعث شده بود نبردی پایاپای را تماشا کنیم و مالکیت ۶۹ درصدی اسپانیا نشان می‌دهد که لاروخا علی‌رغم اینکه بازی خود را به تیم ساوتگیت دیکته کرده بودند، در خلق موقعیت‌های خطرناک ناکام بودند.

دقیقه ۴۸: اسپانیا می‌توانست کار انگلیس را تمام کند اما بخت و اقبال با آنها همراه نبود؛ نیکو در داخل محوطه جریمه اولمو را پیدا کرد و ضربه نفسگیر شماره ده لاروخا از کنار دروازه گذر کرد.

دقیقه ۵۲: استونز مانع نفوذ ویلیامز شد و این موضوع باعث شد این مدافع انگلیسی هم کارت زرد دریافت کند.

دقیقه ۵۵: نظم دفاعی انگلیس بسیار آشفته شده و این موضوع باعث شد این بار موراتا در موقعیت تک به تک قرار بگیرد که البته پیکفورد خوش شانس بود که استونز پشت سر او این توپ را دور کرد.

دقیقه ۵۶: رویز از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد اما این توپ به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۳: بلینگهام به شکلی زیبا با توپ گیری فوق العاده خود از کارواخال و اولمو گذر کرد و پیش از ورود به قوس محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که این شلیک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۵: پیکفورد به خوبی در تک به تک با یامال به شکلی درازکش این توپ را مهار کرد.

دقیقه ۷۰: شوت فابین رویز با فاصله بسیار زیاد نسبت به دروازه انگلیس به بیرون رفت.

دقیقه ۸۱: ضربه کاتدار یامال پس از گذر از ۲ بازیکن انگلیس با سوپر واکنش پیکفورد همراه شد.

دقیقه ۸۹: ارسال پالمر از روی نقطه کرنر با ضربه سر دکلان رایس همراه شد که این توپ ابتدا توسط سیمون برگشت داده شد و مجددا گوئهی هم اقدام به سرزنی کرد اما اولمو توپ را از روی خط دروازه برگشت داد.

نظر شما