شناسهٔ خبر: 67674548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امامزاده سلطان سیدمحمد (ع) میعادگاه باشکوه عاشقان حسینی در قزوین

قزوین - ایرنا - عزاداران حسینی در قزوین همه ساله و طبق یک سنت قدیمی با حضور در آستان مقدس امامزاده سلطان سید محمد (ع) از نوادگان امام جعفر صادق (ع) در شب تاسوعای حسینی به سوگواری و عزاداری می پردازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، امامزاده سلطان سید محمد (ع) قزوین یکی از اماکن مقدس و زیارتگاه مهم شهر قزوین به شمار می رود، این مکان علاوه بر اینکه میعادگاه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) محسوب می شود، همه ساله و در ایام مختلف سال میزبان محبان اهل بیت (ع) از اقصی نقاط این استان است.

یکی از مناسبت هایی که این مکان مقدس همه ساله میزبان ده‌ها هزار عزادار بوده، شب تاسوعای حسینی است که مردم مومن و ولایتمدار قزوین از پیر و جوان، زن و مرد، کودک و بزرگسال در قالب هیات ها و دسته های عزاداری در حالی که اشک ماتم بر چهره های آنان روان بوده و با نوحه خوانی و زنجیرزنی، شور و حالی را در صحن و سرای این آستان مقدس به نمایش می گذارند.

امسال نیز همانند سال های گذشته و در شب تاسوعای حسینی، مردم ولایی قزوین در سوگ ایام شهادت سید و سالار شهیدان در حالی به مراسم عزاداری در بسیازی از هیات ها، تکایا و حسینیه ها پرداخته اند که با حضور در آستان مقدس امامزاده سلطان سیدمحمد (ع) و تا ساعاتی از نیمه شب به نوحه سرایی و سینه زنی می پردازند.

اجتماع باشکوه و عظیم خیل عزاداران حسینی در قزوین و در شب تاسوعای حسینی و با برنامه زمانبندی شده از سوی پلیس راهور، با عبور از خیابان های مولوی و شهید انصاری خود را به آستان مقدس امامزاده سلطان سیدمحمد می رسانند و تا پاسی از شب به عزاداری، نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیرزنی ادامه می دهند.

یکی از نکات بارز مراسم امسال شب تاسوعای حسینی، حضور انبوه نوجوانان و جوانان علاقه مند به پیشوای سوم شیعیان جهان یعنی امام حسین (ع) است که در قالب دسته های عزاداری به سینه زنی، زنجیرزنی و نوحه خوانی می پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم های عزاداری شب تاسوعای حسینی در سایر نقاط شهری و روستایی استان و در اماکن متبرکه، امامزاده ها، حسینیه ها و تکایا با حضور پرشور و گسترده دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در حال برگزاری است.

نظر شما