شناسهٔ خبر: 67674463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر ارتباطات آتش‌نشانی اهواز خبر داد

خدمات‌رسانی آتش‌نشانان اهوازی در بیش از ۱۰۰ حادثه سه روز گرم

دلال آلبوشهبازی

مدیر اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از وقوع ۱۰۷ حادثه در تعطیلات آخر هفته و روز شنبه در اهواز خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی میری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: روزهای پایانی هفته یعنی پنجشنبه، جمعه و همچنین روز شنبه که به دلیل گرما در سراسر استان خوزستان تعطیل اعلام شد، روزهای پرکار آتش‌نشانان اهوازی بود. در این سه روز پرکار (۲۱، ۲۲ و ۲۳ تیرماه) آتش‌نشانان ۱۰۷ بار برای مهار حوادث مختلف به نقاط مختلف شهر اعزام شدند.

وی به حوادث بزرگ و سختی مانند مهار آتش سوزی سنگین کوی پردیس اشاره کرد و افزود: یکی از حواث سخت این روزها حادثه روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه بود که ساعت ۲۰:۴۴ شب اطلاع‌رسانی شد و پس از آن بلافاصله آتش‌نشانان با هشت دستگاه خودرو از پنج ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند و در نهایت این حریق سنگین منزل مسکونی که مصدوم شدن یکی از نیروهای آتش‌نشان را نیز به همراه داشت، با تلاش آتش‌نشانان مهار شد.

میری با بیان اینکه علت این آتش‌سوزی اتصال برق کولر بود، گفت: عمده آتش‌سوزی‌های مسکونی این چنینی به علت اتصالی برق اتفاق می‌افتد به طوری که در این سه روز، ۱۹ حادثه و اعزام به محل حوادث به علت اتصالی برق داشتیم.

وی بیان کرد: تعداد حوادث این سه روز ۱۰۷ مورد بود که از این تعداد، ۱۹ مورد حوادث به علت برق و ۹ مورد حوادث آسانسور بودند. آتش‌نشانان برای مهار این حوادث به مناطق مختلفی اعزام شدند که ملی راه، سپیدار، گلستان، پردیس، کیانپارس، شهرک دانشگاه، زرگان، زیتون کارمندی، دغاغله، منازل کارون، اراضی پاداد، بهزادشهر و مهدیس برخی از این مناطق بودند.

میری گفت: همچنین در کنار حوادث اعزامی، در موضوع تنش آبی در منطقه عین دو با اعزام تانکرهای آتش‌نشانی برای آب‌رسانی به مردم اقدام شد و در گرمای تابستان در کنار سختی‌های حوادث، بنا بر وظیفه کمک‌رسانی به همشهریان‌مان، تانکرهای آتش‌نشانی را به محله‌های مورد نظر اعزام کردیم.

مدیر اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز به تجمع عزاداران حسینی(ع) در مراسم یوم العباس در منطقه عین دو اشاره کرد و گفت: نیروهای آتش‌نشانی در کنار اعزام تانکر به منطقه عین دو برای خنک‌سازی سیل جمعیت عزادار در این منطقه در گرمای ظهر روز شنبه ۲۳ تیرماه در محل تجمع حاضر شدند و با دستگاه‌های روتفایر و نازل‌های مه‌پاش نسبت به خنک سازی سیل جمعیت عزادار حسینی(ع) اقدام کردند.

وی با اشاره به به استقرار پیوسته آتش‌نشانان در دسته‌های عزاداری در این روزها و شب‌های عزاداری گفت: استقرار آتش‌نشانان در نقاط مختلف شهر در دسته‌های عزاداری برای حفظ امنیت شهروندان ادامه خواهد داشت.

میری با تاکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی تصریح کرد: رعایت موارد ایمنی به ویژه در فصل گرما که فصلی حادثه‌خیز برای مردم ساکن در مناطق گرمسیر است، بسیار حائز اهمیت است و بروز حادثه در این شرایط اقتصادی می‌تواند خسارت‌های سنگینی به شهروندان وارد کند.

انتهای پیام

نظر شما