شناسهٔ خبر: 67674451 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار گیلان:

واحدهای تولیدی موظف به بیمه کردن افراد شاغل هستند

استاندار گیلان با اشاره به تکلیف صاحبان واحدهای تولیدی در راستای بیمه افراد شاغل در آن واحد تولیدی گفت: کارفرمایان وظیفه دارند افراد شاغل مشغول را بیمه کنند و هیچ عذری در خصوص عدم تحقق این کار پذیرفته نیست.

صاحب‌خبر -

اسدالله عباسی امروز، ۲۴ تیرماه در دیدار با کارکنان اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بزرگترین و گسترده‌ترین بیمه‌گر اجتماعی کشور بوده و هدف نهایی آن رضایتمندی مخاطبان است، اظهار کرد: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در گیلان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده که از این میزان ۱۲۴ هزار بازنشسته، ۷۱۹۰ از کارافتاده و بیش از ۶۰ هزار بازمانده نیز مستمری بگیران تحت پوشش در گیلان هستند لذا انتظار داریم این سازمان تمامی خدمات درمانی و رفاهی را به افراد بیمه شده ارائه دهد.

وی با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم در ابتدا تامین منابع و سپس مصرف منابع بوده است، گفت: شهید جمهور عزیزمان در دیدار با مدیران سازمان تامین اجتماعی بر حمایت از اقشار تحت پوشش به ویژه بازنشستگان عزیز تاکید داشت.

استاندار گیلان یکی از وظایف تامین اجتماعی را حمایت از افراد بیمه شده و بازنشستگان دانست و بیان کرد: تامین اجتماعی در خدمت رسانی به بیمه شدگان و افرادی درگیر بیماری باید تمامی تلاش خود را کرده و از آنان حمایت کند، زیرا افراد بازنشسته همه جوانی خود را صرف تولید و توسعه اقتصادی کشور کردند.

عباسی با اشاره به تکلیف صاحبان واحدهای تولیدی در راستای بیمه افراد شاغل در آن واحد تولیدی بیان کرد: کارفرمایان وظیفه دارند افراد شاغل مشغول را بیمه کنند و هیچ عذری درخصوص عدم تحقق این کار پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی باید افراد شاغل در آن واحد را بیمه کنند لذا پذیرفته نیست که فردی تسهیلات ایجاد اشتغال بگیرید ولی منجر به ایجاد اشتغال نشود.

استاندار گیلان با بیان اینکه آمار اشتغال در گیلان براساس افراد بیمه شده داده می‌شود، افزود: این امر نشان دهنده اهمیت بیمه تامین اجتماعی در جامعه است، از این رو باید نظارت و بازرسی مستمر از واحدهای تولیدی انجام شود تا بتوان میزان اشتغال ایجاد شده و افراد بیمه شده را مشخص کرد.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه مدیران و کارکنان تامین اجتماعی در پاسخگویی مستمر به افراد بیمه شده و بازنشستگان گفت: افراد بیمه شده و بازنشستگان تامین تامین اجتماعی نباید پشت درب مدیران تامین اجتماعی بمانند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه تامین اجتماعی بیان کرد: اجرای این سیاست منجر به محرومیت‌ زدایی ورفع  فقر در جامعه می‌شود و دولت سیزدهم نیز اهتمام ویژه‌ای به اجرای این سیاست داشته است.

عباسی در ادامه تصریح کرد: خدمات رسانی سازمان تامین اجتماعی بسیار گسترده است لذا جای تقدیر و تشکر دارد که اینگونه خدمات لازم را به افراد مشمول ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان استان سالمندی است، افزود: این قشر از افراد جامعه انرژی و قدرت و فکرشان را در راه توسعه جامعه به کار گرفتند و امروز توانایی فعالیت را ندارند لذا باید در سن سالمندی بدون دغدغه در رفاه اجتماعی باشند و دغدغه درمان و مشکلات اقتصادی نداشته باشند.

استاندار گیلان تاکید کرد: در دولت سیزدهم سعی و تلاش بر این شد تا از تعدیل نیرو در کارخانجات و کارگاه های تولیدی جلوگیری شود تا مشکلات پرداخت حق بیمه برای تامین اجتماعی به وجود نیاید.

عباسی با اشاره به اینکه طبق آمار دریافتی ۲۰۰۰ میلیارد تومان مطالبات تامین اجتماعی گیلان از ادارات و واحدهای تولیدی است، گفت: از سوء استفاده در این حوزه جلوگیری و گام‌های تاثیرگذاری در این زمینه برداشته شود.

انتهای پیام

نظر شما