شناسهٔ خبر: 67673937 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

صدور حکم عامل آتش سوزی عمدی جنگل‌ خفر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: عامل آتش‌سوزی عمدی جنگل‌های شهرستان خفر به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

صاحب‌خبر -

 حجت مرادی با اعلام این خبر افزود: فرد متخلفی که اقدام به آتش زدن عمدی در مراتع کراده، نعمت آباد، زرقلات و باروس، درمه و امیرسالار کرده بود پس از پیگیری‌های مستمر حقوقی سرانجام با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و همراهی مردم شناسایی و دستگیر شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ادامه داد: به منظور تکمیل پرونده قضائی و صدور رأی قطعی محکومیت حبس برای عامل آتش‌سوزی‌های گسترده در اراضی ملی این شهرستان در حال حاضر برای متخلف بازداشت موقت صادر شده است.

مرادی با استناد به ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع بیان کرد: ایجاد آتش سوزی عمدی در جنگل‌ها جرم و بر اساس این قانون برای مرتکبین سه تا ۱۰ سال حبس در نظر گرفته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اضافه کرد: دستگاه قضائی ضمن تأیید صحت آتش سوزی با استناد به ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی مرتکبین به ۱۰ سال حبس تعزیری و پرداخت خسارت محکوم شد.

صدور حکم عامل آتش سوزی عمدی جنگل‌ خفر

وی ضمن هشدار جدی و قاطعانه به سودجویان و مخربان اراضی ملی گفت: در برخورد با عاملان آتش‌سوزی در جنگل‌ها خلأ قانونی چندانی وجود ندارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا آتش سوزی با همکاری دستگاه قضائی و با جدیت با خاطیان برخورد می‌شود.

همچنین روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اعلام کرد: در این آتش سوزی بخش‌هایی از مراتع و عرصه‌های جنگلی و دیگر گونه‌های گیاهی از بین رفت.

نظر شما