شناسهٔ خبر: 67673552 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر شورای عالی انقلاب‌فرهنگی: سند سلامت معنوی کشور در آستانه تصویب است

دزفول- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سلامت معنوی را از مولفه‌های مهم سلامت دانست و گفت: سند سلامت معنوی کشور توسط این نهاد عالی در آستانه تصویب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه عصر یکشنبه در نشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار کرد: سلامت معنوی امروزه به عنوان یک علم پذیرفته شده و عزاداری برای اهل بیت(ع) از جمله مولفه‌های سلامت معنوی است.

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی به علوم و فناوری به ویژه حوزه سلامت نگاه ویژه‌ای دارد، افزود: سند درمان‌های نوین از جمله سلول درمانی و ژن درمانی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تدوین است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: این شورا ابعاد جدیدی از حوزه سلامت را مورد توجه قرار داده که پیش از این کمتر به آن توجه شده است.

حجت الاسلام خسروپناه خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها به سند بسنده نمی‌کند بلکه در تلاش است تا در مسایل نیز به شکل میدانی ورود کند.

جذب ۲۰۰ پژوهشگر برگزیده

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با اشاره به جذب بیش از ۲۰۰ نخبه برگزیده جشنواره خوارزمی در دستگاه‌های دولتی، گفت: ۲۰۰ نفر از پژوهشگران و نخبگان برگزیده این جشنواره که کد استخدامی نداشتند با پیگیری‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی جذب شدند.

وی شورای عالی انقلاب فرهنگی را یک قرارگاه جهادی دانست و گفت: حوزه سلامت حوزه پیچیده‌ای است و مولفه‌های متعددی دارد که پژوهش و آزمایش هسته اصلی حوزه سلامت است.

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به وجود آزمایشگاه‌های توسعه یافته در دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و شیراز از مسولان دانشگاه علوم پزشکی دزفول خواست نسبت به افزایش تعامل نزدیک با این دانشگاه‌ها اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در حاشیه سفر به دزفول با حضور در محل احداث بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابه یازهرا (س) دزفول از نزدیک روند تکمیل و بهره برداری از این طرح مهم بهداشتی و درمانی در خوزستان را بررسی کرد.

بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی یازهرا (س) دزفول از مهمترین طرح‌های بهداشتی خوزستان است که با بهره برداری از آن ضمن بهبود چشمگیر سرانه‌های بهداشتی در این شهرستان، زمینه اشتغال یکهزار نفر را نیز فراهم می‌کند.

مجوز بیمارستان یا زهرا در سال ۱۳۹۵ اخذ و ساخت این بیمارستان بزرگ از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است.

این بیمارستان در هفت طبقه طراحی‌شده است که شامل بخش‌های اورژانس، بستری، بستری کودکان، مراقبت‌های ویژه قلب، زایمان، مراقبت ویژه نوزادان و کودکان، استریل، آزمایشگاه، اسکوپی‌ها، فیزیوتراپی، مورگ، انبار، آشپزخانه و رستوران، امحای زباله، پارکینگ و موتورخانه است.

بیمارستان یازهرا(س) دزفول تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با توجه به اهمیت این طرح مهم و نگاه ویژه دولت سیزدهم، هم اکنون پیشرفت فیزیکی این طرح به بیش از ۸۵ درصد رسیده است.

نظر شما