شناسهٔ خبر: 67673152 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روسیه کنترل یک روستای دیگر در اوکراین را به دست گرفت

روسیه اعلام کرد که کنترل یک روستای دیگر در جنوب شرقی اوکراین را به دست آورده است درحالیکه این کشور به دستاوردهای خود در میدان جنگ ادامه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در گزارش روزانه خود خبر داد: واحدهایی از نیروهای «ووستوک» روستای اوروژاینه در منطقه دونتسک را تسخیر کردند.

این روستا یکی از معدود روستاهایی است که اوکراین در جریان عملیات تهاجمی خود در سال 2023 توانسته بود کنترل آن را پس بگیرد.

از زمان شکست عملیات ضد حمله کی‌یف، روسیه به طور آهسته در حال تصرف اراضی در شرق اوکراین است چرا که نیروهای آن با کمبود مهمات و نیروی انسانی مواجه است.

نیروهای روسیه همچنین حمله‌ای را در ماه مه در منطقه خارکیف در شمال شرقی انجام دادند اما پیشروی‌های آنان با تجدید قوای اوکراین نتیجه مطلوب را به دنبال نداشت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده است که وی مایل به گفتگو در مورد شرایط صلح است اگر نیروهای اوکراینی به طور کامل از چهار منطقه در شرق و جنوب این کشور عقب نشینی کنند.

اشاره پوتین به مناطق تحت حاکمیت اوکراین است که در جریان جنگ به دست روسیه افتاده و مسکو طی مراسمی آنها را به خاک خود ضمیمه کرده است.

اما این درخواست از سوی اوکراین و کشورهای غربی پذیرفته نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما