شناسهٔ خبر: 67673136 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

تغییر موضع وزیر خارجه انگلیس درباره غزه/ لندن خواستار آتش بس فوری شد

ایرنا : وزیر امور خارجه جدید انگلیس در سفر به سرزمین‌های اشغالی خواستار آتش بس فوری در نوار غزه شد.

صاحب‌خبر -

دیوید لامی وزیر امور خارجه جدید انگلیس امروز (یکشنبه) در سفر به سرزمین‌های اشغالی خواستار آتش بس فوری در غزه شد.

لامی جنگ در نوار غزه را غیرقابل تحمل توصیف کرد و ملاقات‌هایی با سران رژیم صهیونیستی و رهبران فلسطینی داشت. وی تاکید کرد که کشورش می‌خواهد با تلاش‌های دیپلماتیک، زمینه آتش‌بس و ایجاد راه حل دو کشوری را فراهم کند.

خبر مرتبط
توقف مذاکرات آتش بس غزه/ تل‌آویو واکنش نشان داد؟

دو مقام مصری از توقف مذاکرات آتش‌بس غزه خبر دادند.

لامی روز یکشنبه در بیت‌المقدس با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و در شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی دیدار کرد. قرار است لامی روز دوشنبه با آیزاک هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی نیز دیدار کند.

وزیر امور خارجه انگلیس از اسرائیل خواست که شهرک‌سازی در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی را متوقف کند و گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین باید اصلاح و توانمند شود.

هم حزب کارگر و هم دولت محافظه‌کار قبلی انگلیس در ابتدا از درخواست آتش‌بس فوری در جنگ غزه اجتناب می‌کردند و از عباراتی مانند توقف بشردوستانه استفاده می‌کردند. از هفته گذشته و با روی کار آمدن نخست وزیر جدید انگلیس، موضع این کشور به سمت آتش‌بس رفته است.

اظهارات لامی یک روز پس از آن بیان شد که اسرائیل اعلام کرد فرمانده نظامی حماس را در یک حمله موشکی در جنوب نوار غزه هدف قرار داده است ولی مقامات بهداشتی فلسطین می‌گویند در این حمله ۹۰ غیرنظامی از جمله کودکان کشته شدند.

 

نظر شما