شناسهٔ خبر: 67673039 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی کردستان:

اختصاص3 هزار ميليارد ريال وام اشتغالزايي به مددجويان بهزيستي کردستان /واگذاري 40 واحد مسکوني در هفته بهزيستي به مددجويان بهزيستي کردستان

صاحب‌خبر -
اختصاص3 هزار ميليارد ريال وام اشتغالزايي به مددجويان بهزيستي کردستان /واگذاري 40 واحد مسکوني در هفته بهزيستي به مددجويان بهزيستي کردستان
خبرگزاری آریا_مدیرکل بهزیستی کردستان گفت:امسال سه هزار و 790 میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان ابلاغ شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا از کردستان؛حسین رسولی در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: بهزیستی استان کردستان همانند دیگر مراکز بهزیستی کشور در راستای مشاوره، آموزش و مداخلات اجتماعی به گروه‌های تحت پوشش از جمله زنان سرپرست خانوار، معلولان وکودکان بدسرپرست فعالیت دارد.
وی با اشاره به خدمات مستمری ماهانه که براساس دستورالعمل‌های بهزیستی و کار مددکاری به صورت منظم پرداخت می‌شود،افزود: خدمات غیر مستمر نیز به افراد تحت پوششی که شرایط بهتری دارند و معلولانی که به لحاظ مالی مشکل ندارد، اما خدمات کمک هزینه درمان، ایاب و ذهاب و تسهیلات اشتغال به آنها ارائه‌ی می‌شود.
رسولی بیان کرد: در قریب به سه سال اخیر تاکنون بهزیستی به افراد واجد شرایط دریافت مستمر را بدون پشت نوبت پرداخت کرده است.
وی به افزایش افراد و خانوارهای تحت پوشش از 34 هزار نفر به 36 هزار رسانده‌ایم، افزود: تلاش براین است نیازهای جامعه هدف بهزیستی براساس درمان، معیشت، مسکن و غیره اولویت‌بندی شود.
وی افزود: امسال 34 هزار و 730 خانوار مستمری بگیر، 942 ضایعه نخاعی بهره‌مند از خدمات بهزیستی، 240 کودک بدسرپرست، 1207 خانواده‌های دو قلو، 72 خانواده سه قلو از خدمات مستمری سازمان بهزیستی بهره‌مند هستند.
مدیرکل بهزیستی کردستان یادآور شد:یک‌هزار و 460 خانوار دو معلولی در استان تحت پوشش بهزیستی هستند و 31 مرکز شبانه روزی به افراد معلول خدمات ارائه‌ی می‌دهند.
وی به اجرای طرح توان‌بخشی به افراد مناطق روستاها و حاشیه شهرها در استان پرداخت و اضافه کرد: این اقدام در راستای برقراری عدالت برای ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی و غیره به افراد تحت پوشش مناطق روستایی انجام شده است.
رسولی به مناسب‌سازی جامعه معلولان پرداخت و ادامه داد: تمام ادارات موظف به مناسب‌سازی معلولان هستند اما نسبت به استانداردسازی واقعی فاصله داریم و باید همه دستگاه‌های دولتی و معابر عمومی ارائه شد.
وی اذعان کرد:در حوزه فعالیت اجتماعی که زنان سرپرست خانوار و زنان و کودکان در معرض آسیب و بی سرپرست و بدسرپرست مورد توجه است، سال گذشته 15 هزار و 880 تماس و مداخلات در اورژانس اجتماعی داشتیم و خدمات را به این جامعه هدف ارائه شده است.
وی ادامه داد: ایجاد گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار، ارائه خدمات به 140 فرزند بی سرپرست و بدسرپرست در 14 مرکز خیریه استان از دیگر خدمات بهزیستی است که با رعایت کرامت خدمات لازم به این افراد ارائه می‌شود.
مدیرکل بهزیستی کردستان اضافه کرد: برقراری 21 هزار و 360 تماس تلفنی به مراکز مشاوره بهزیستی، انجام غربالگری بینایی و غربالگری شنوایی، خدمات درمانی معتادین، پیشگیری از اعتیاد، صدور مجوز مراکز غیردولتی به تعداد 400 مرکز توانبخشی و پیشگیری، تأمین مسکن افراد فاقد مسکن، از دیگر خدمات بهزیستی استان است که به جامعه هدف ارائه می‌شود.
رسولی با اشاره به واگذاری 40 واحد مسکونی در هفته بهزیستی به مددجویان بهزیستی استان افزود: 448 واحد مسکن در دست احداث است که 95 واحد آن در مرحله تخصیص زمین و واگذاری به متقاضیان، 62 واحد در مرحله صدور پروانه، 39 واحد در مرحله فنداسیون، 96 واحد در مرحله سفت کاری، 56 واحد در مرحله نازک‌کاری است.
مدیرکل بهزیستی کردستان گفت:امسال سه هزار و 790 میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان ابلاغ شده است.

نظر شما