شناسهٔ خبر: 67672981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دفتر نظارت استان لرستان:

شورای نگهبان رکن اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است

ابراهیم شریفی

رئیس دفتر نظارت استان لرستان گفت: شورای نگهبان رکن اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. 

صاحب‌خبر -

تیمور سپهوند بیست و چهارم تیرماه در جمع ناظرین به مناسبت ۲۶ تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان بیان کرد: شورای نگهبان وظایف سنگینی را عهده‌دار است.

وی افزود: به عنوان یک مرجع یک عماد اطمینان بخش و اعتمادآور برای مردم جامعه اسلامی ما و مسئولین نظام ما امروز مسئولیت بسیار سنگینی را عهده‌دار بوده و به خاطر همین مسئولیت سنگین هم خیلی مورد هجمه، جوسازی و تخریب قرار گرفته است.

رئیس دفتر نظارت استان یادآور شد: وظیفه شورای نگهبان حفظ اسلامیت نظام  اسلامی است و اسلامیت نظام در گرو تأیید فقهای شورای نگهبان است.

وی با بیان اینکه مرجع اصلی تفسیر قانون اساسی شورای نگهبان است، ادامه داد: شورای نگهبان یکی از نهادهای مهم و با اهمیت در نظام جمهوری اسلامی ایران بوده که مطابق با قانون اساسی وظایفی بسیار سنگین و مهمی برای این نهاد تعریف شده است.

سپهوند بیان کرد: از مهمترین مسائل شورای نگهبان جایگاه با اهمیت آن در قانون اساسی است که  ۱۰  اصل از قانون اساسی به شورای نگهبان اختصاص یافته و به وظایفی که شورای نگهبان در قبال نظام اسلامی دارد اشاره شده است.

این مسئول گفت: از مهمترین اصولی که در قانون اساسی به وظایف مهم شورای نگهبان اشاره شده اصل چهارم قانون اساسی است که جایگاه بی‌نظیر شورای نگهبان را در حفظ اسلامیت نظام مشخص می‌کند.

وی اظهار کرد: در اصل چهارم قانون اساسی به صراحت بیان شده که تمامی قوانین و مقررات مالی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و ... باید مطابق موازین اسلام باشد.

انتهای پیام

نظر شما