شناسهٔ خبر: 67672575 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

جاذبه‌های بکر و مخفی استانبول که نمی‌دانستید

استانبول یکی از زیباترین شهرهای توریستی کشور ترکیه است و در هر فصل گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

صاحب‌خبر -

استانبول یکی از زیباترین شهرهای توریستی کشور ترکیه است و در هر فصل گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. بیشتر افراد به‌واسطه سفر یا فیلم و سریال‌ها و دنبال کردن صفحات گردشگری در فضای مجازی، جاذبه‌های معروف این شهر زیبا را می‌شناسند. در این مقاله می‌خواهیم جاذبه‌های بکر و ناشناخته از استانبول را به شما معرفی کنیم. در این معرفی جذاب با ما همراه باشید.

۱. جنگل بلگراد

جاذبه‌های بکر و مخفی استانبول که نمی‌دانستید

طبیعت بکر و چشم‌نواز همیشه یکی از انتخاب‌های افراد در بازدید از جاذبه‌های سفر است. اگر می‌خواهید در سفر به استانبول هم از آرامش ناشی از گشت‌وگذار در طبیعتی بکر بهره‌مند شوید، فرصت بازدید از جنگل بلگراد را از دست ندهید.

این جنگل زیبا در ۱۵کیلومتری شمال غرب استانبول واقع شده است. آب‌وهوای خنک این جنگل معروف در تابستان، یکی دیگر از دلایل گشت‌وگذار گردشگران در این طبیعت زیباست. جنگل بلگراد در زمان امپراتوری عثمانی حدود ۱۳هزار هکتار وسعت داشته است و امروز مساحت آن به حدود ۵٫۵هزار هکتار کاهش یافته است. درختان بلوط، توس شرقی و ممرز پوشش گیاهی غالب این جاذبه بکر و دیدنی را تشکیل می‌دهند. با گشت‌وگذار در جنگل سرسبز بلگراد فرصت دیدن بیش از ۷۱ گونه پرنده و ۱۸ نوع پستاندار هم در اختیارتان قرار می‌گیرد.

۲. موزه کورا

موزه کورا یکی از زیباترین بناهایی است که باید در سفر به استانبول از آن دیدن کنید. این موزه در محله ادیرنا کاپی استانبول قرار دارد. حقیقت این است که موزه کورا در ابتدا کلیسای ارتدکس یونانی بوده و در دوران امپراتوری عثمانی در قرن شانزدهم به مسجد و سپس در سال ۱۹۴۸ به موزه تبدیل شده است. این موزه دیدنی ۳ بخش اصلی و ۶ گنبد دارد و بازدید از فضای داخلی آن شما را وجد خواهد آورد، چرا که هر طرف از موزه با دیوارنگاری‌ها و موزاییک‌هایی پر از نقش و نگار تزئین شده است. اگر به بازدید از جاذبه‌های تاریخی علاقه‌مندید، حتما در سفر به استانبول از موزه کورا بازدید کنید.

۳. کاخ بیلربی

جاذبه‌های بکر و مخفی استانبول که نمی‌دانستید

بیشتر افرادی که به استانبول سفر می‌کنند، از جاذبه‌های واقع در بخش اروپایی این شهر بازدید می‌کنند، اما بخش آسیایی این شهر زیبا نیز جاذبه‌های بکر و دیدنی در خود جای داده است که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. یکی از جاذبه‌های معروف واقع در بخش آسیایی استانبول کاخ بیلربی است. این جاذبه که در شمال پل بسفر قرار دارد، در گذشته کاخ تابستانی پادشاهان و سلطانان عثمانی بوده است. موقعیت جغرافیایی این جاذبه چشم‌انداز جذابی از تنگه بسفر برای گردشگران خلق می‌کند. معماری بی‌نظیر این بنا یکی از شاهکارهای سرکیس بالیان و آگوپ بالیان، معماران معروف ترکیه در زمان سلطنت عثمانی است.

۴. پارک گلخانه

جاذبه‌های بکر و مخفی استانبول که نمی‌دانستید

پارک گلخانه یکی دیگر از جاذبه‌های بکر و دیدنی استانبول است که با گل‌های رنگارنگش گردشگران را سر ذوق می‌آورد و روحیه‌شان را عوض می‌کند. اهل پیاده‌روی هستید؟ خبر خوب اینکه مسیر طویل پیاده‌روی این پارک زیبا به دریا منتهی می‌شود. این پارک زیبا در گذشته محوطه بیرونی قصر توپکایی بوده و جز درباریان کسی اجازه گشت‌وگذار و ورود به این باغ را نداشته است. در سال ۱۹۱۲ شهرداری استانبول امکان بازدید از این باغ چشم‌نواز را برای عموم مردم فراهم کرد.

اگر می‌خواهید این پارک را در زیباترین حالت ممکن ببینید، در طول مدت‌زمان جشنواره گل لاله استانبول از این مکان بازدید کنید. با بازدید از پارک گلخانه استانبول می‌توانید ساعاتی به‌دور از شلوغی دنیای مدرن در میان گل‌های خوش‌رنگ‌ولعاب قدم بزنید و لذت ببرید.

۵. بازار کتاب صحافلار

گشت‌وگذار در بازارهای تاریخی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر محسوب می‌شود. اگر اهل مطالعه و کتاب هستید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر به استانبول زیبا حتما از بازار تاریخی صحافلار این شهر بازدید کنید. قدمت بازار کتاب صحافلار به دوران امپراتوری بیزانس برمی‌گردد. انواع کتاب‌ها به‌خصوص آثار نویسندگان قرن‌های ۱۶ و ۱۷ میلادی را می‌توانید به‌راحتی در این بازار تاریخی بکر پیدا کنید. کتاب‌های دست‌دوم هم در این بازار موجودند و بسیاری از افراد به قصد خرید همین کتاب‌ها روانه این بازار تاریخی می‌شوند. قدم‌زدن در محیطی پر از کتاب‌های قدیمی و جدید حس‌وحال جالبی دارد. اگر می‌خواهید این حس‌وحال را تجربه کنید، حتما در سفرتان به استانبول زیبا، از بازار کتاب صحافلار بازدید کنید.

۶. تپه چاملیجا

جاذبه‌های بکر و مخفی استانبول که نمی‌دانستید

تپه چاملیجا که به «بام استانبول» هم معروف است، یکی از بکرترین مناطق این شهر دیدنی محسوب می‌شود. این تپه یکی از بلندترین تپه‌های استانبول است و به‌لطف این ارتفاع، چشم‌انداز جذاب و دیدنی از تنگه بسفر را به نمایش می‌گذارد. تپه چاملیجا در بخش آسیایی استانبول قرار دارد و با درختان سربه‌فلک‌کشیده و همیشه سرسبز کاج پوشیده شده است. «چام» به‌معنای کاج است و نام این تپه هم وام‌دار همین درختان سرسز و زیباست. اگر می‌خواهید از منطقه‌ای دنج و بکر به دیدن زیبایی‌های استانبول بنشینید، قطعا تپه چاملیجا بهترین انتخاب است.

۷. موزه پانوراما ۱۴۵۳

جاذبه‌های بکر و مخفی استانبول که نمی‌دانستید

می‌خواهید یکی از خارق‌العاده‌ترین جاذبه‌های تاریخی استانبول را ببینید؟ از موزه پانوراما ۱۴۵۳ دیدن کنید. این موزه چشم‌نواط در سال ۲۰۰۹ در منطقه توپکایی ترکیه افتتاح شد. با گشت‌وگذار در این موزه بکر و دیدنی می‌توانید از نزدیک با تاریخ ترکیه و استانبول آشنا شوید. چرا؟ چون در این موزه، حوادث تاریخی مرتبط به زمان فتح استانبول به دست سلطان مهت فاتح به زیبایی به تصویر کشیده شده است. از جمله فضاسازی‌های جالب موزه ۱۴۵۳ می‌توانیم به صدای توپ و تفنگ و شیهه اسب‌ها در هگام ورود به موزه اشاره کنیم. بازدید از موزه جذاب ۱۴۵۳ یک تیر است و دو نشان: علاوه بر گشت‌وگذار در فضایی دیدنی و بکر، فرصت آشنایی با تاریخ فتح این شهر را نیز کسب می‌کنید. در سفر به استانبول این فرصت را از دست ندهید.

کلام پایانی

بازدید از مناطق بکر و دیدنی یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر به استانبول است. گشت‌وگذار در این مناطق آرامشی دلچسب برایتان به ارمغان می‌آورد و خاطراتی جذاب از سفر به شهر توریستی استانبول برایتان به یادگار می‌گذارد. با تهیه بلیط ارزان تهران استانبول یا حرکت از هر شهر دیگر به مقصد استانبول، می‌توانید این جاذبه‌های بکر را از نزدیک ببینید.

جاذبه بکر و مخفی دیگری از استانبول می‌شناسید؟ چه تجربه‌ای از سفر به جاذبه‌های آرامش‌بخش و مخفی استانبول دارید؟ لطفا نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و کاربران عزیزمان به اشتراک بگذارید.

نظر شما