شناسهٔ خبر: 67672403 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

قدردانی از همت مضاعف در پیشبرد نهضت ملی مسکن / بانک مسکن حرفه‌ای‌ترین در حوزه تامین مالی

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه بانک مسکن با محوریت تصویب صورت‌های مالی سال ۱۴۰۲، پیگیری تحقق طرح نهضت ملی مسکن از سوی بانک مسکن با همت جهادی و مضاعف را خواستار شد. وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه بانک مسکن با محوریت تصویب صورت‌های مالی سال ۱۴۰۲، پیگیری تحقق طرح نهضت ملی مسکن از سوی بانک مسکن با همت جهادی و مضاعف را خواستار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، مجمع عمومی عادی سالانه بانک مسکن با حضور احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمدجواد شریف‌زاده معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و اعضای هیأت عامل بانک مسکن، حسابرسان قانونی و نمایندگانی از وزارت امور اقتصادی و دارایی در محل این وزارتخانه برگزار شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در این مجمع ضمن قدردانی از مجموعه بانک مسکن، از تلاش‌های این بانک در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌ها و اهداف دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور شهید قدردانی کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه سخنان خود گفت: امیدواریم افزایش سرمایه ١٠٠ همتی بانک مسکن مصوب در قانون بودجه سال ١۴٠٣ هر چه سریع‌تر محقق شود و این مهم کمکی شایان به تأمین اعتباردهی بانک مسکن در طرح نهضت ملی مسکن باشد.

وی افزود: لازم است وزارت امور اقتصادی و دارایی و سایر اجزای حاکمیتی کشور ترتیبی اتخاذ کنند تا بانک مرکزی دلالت‌های فنی تکالیف قانون و دولت را در سیاست‌های پولی و اعتباری خود ببیند. ما نیز با امید به رویکرد تحولی در سیاست‌گذاری پولی و اعتباری کشور تلاش می‌کنیم تا این امر محقق شود.

دکتر خاندوزی، بانک مسکن را حرفه‌ای‌ترین بانک در حوزه تأمین مالی مسکن خواند و بر اهمیت اتخاذ راهکار‌های خلاقانه و نو در جذب و نگهداشت منابع، پیگیری تحول دیجیتال بانک مسکن و تجهیز سریع‌تر به سامانه core banking تاکید کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص فروش و مدیریت املاک مازاد، مدیریت شرکت‌های تابعه و ... در بانک مسکن با هدف افزایش منابع مالی توأم با ارتقای شاخص‌های سلامت بانکی نیز توصیه‌هایی کرد.

بانک مسکن ٢/۵ برابر دیگر بانک‌ها تسهیلات نهضت ملی را پرداخته است

دکتر سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن در سخنان خود با اشاره به عملکرد بانک مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: این بانک تاکنون بیش از ٩٧ همت و ٢/۵ برابر دیگر بانک‌ها تسهیلات اعطا کرده است و این در حالی است که کل نظام بانکی در این طرح ١۴٠ همت پرداخته است.

وی افزود: همچنین در حال حاضر بیش از ١٣٧ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن نیز در بانک مسکن به بهره‌برداری و فروش اقساطی رسیده است.

مدیرعامل بانک مسکن بزرگترین چالش حال حاضر بانک مسکن را ایفای تعهدات تامین مالی نهضت ملی مسکن با استفاده از منابع محدود این بانک دانست و خواستار حمایت همه‌جانبه دولت از این بانک تخصصی شد.

دکتر حسینی با اشاره به تنوع طرح‌های بانک مسکن و جذابیت‌های ایجاد شده برای مشتریان در محصولات و خدمات این بانک گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل موجود، محدودیت در فعالیت و تخصصی بودن این بانک است که با توسعه بانکداری شرکتی و رایزنی‌های صورت گرفته با شرکت‌های معتبر فعال در صنایع پتروشیمی و معدنی در حال تعدیل این محدودیت هستیم.

مدیرعامل بانک مسکن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهمترین دستاورد‌های سال گذشته اعم از راه‌اندازی بزرگترین صندوق املاک و مستغلات کشور، انعقاد قرارداد سپرده‌گذاری دو میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در بانک مسکن، بهره‌برداری از سامانه هوشمند مدیریت کشف تقلب در تراکنش‌های الکترونیکی و ... و همت و پشتکار مجموعه این بانک برای ساخت مسکن استاندارد و باکیفیت برای هموطنان، خواستار تحقق هر چه سریع‌تر خط اعتباری و افزایش سرمایه بانک مسکن به منظور تداوم کار‌های جهادی، خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به مردم شریف ایران اسلامی شد.

وی در پایان گفت: بانک مسکن به عنوان یک بانک دولتی جزء بانک‌های پیشرو در برگزاری مجمع عادی سالانه است که برای دومین سال پیاپی موفق به برگزاری بهنگام این مجمع در مدت مقرر شد.

از این رو از دولت محترم، وزرای محترم امور اقتصادی و دارایی و راه و شهرسازی، معاون محترم امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان حسابرسی کل کشور، تمامی مدیران و همکاران در بانک مسکن تشکر و قدردانی می‌کنم.

در این جلسه صابر عسکرپور عضو هیات مدیره و معاون مدیرعامل در امور مالی بانک مسکن نیز گزارش مقایسه‌ای و کاملی از عملکرد سال ١۴٠٢ بانک در بخش‌های گوناگون شامل عملکرد ایفای تکالیف قانونی اعم از نهضت ملی مسکن، مسکن مهر، تسهیلات تکلیفی و ... ارائه کرد.

مجموع دارایی‌ها و بدهی‌ها، تسهیلات منعقده و اعطایی و روند رشد آن طی سال‌های اخیر، مانده خالص تسهیلات و مطالبات، شاخص‌ها و نسبت‌های مالی، مانده سپرده‌ها و ... از دیگر موضوعات ارائه شده از سوی عضو هیات مدیره بانک مسکن بود.

صورت‌های مالی بانک مسکن منتهی به اسفندماه ١۴٠٢ در روز یکشنبه بیست و چهارم تیرماه ١۴٠٣ در مجمع عمومی عادی سالانه بانک مسکن در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب رسید.

انتهای پیام/

نظر شما