شناسهٔ خبر: 67672049 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

چند کانتینر گوشت منجمد از بندر شهید رجایی ترخیص شد؟

اقتصادنیوز: داده‌های اعلام شده نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری تاکنون، 559 دستگاه کانتینر حامل محصولات پروتئینی منجمد وارداتی به بندر شهید رجایی رسیده و از این تعداد، 332 دستگاه کانتینر از بندر فوق خارج شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، براساس گزارش شرکت پشتیبانی امور دام کشور از ۲۲۶ دستگاه کانتینر باقی مانده تعداد ۱۴۷ کانتینر ترخیصیه دریافت کرده‌اند و عملیات نمونه‌گیری و خروج محمولات آنها از بندر در حال انجام است.

خبر مرتبط
قیمت روز گوشت منجمد اعلام شد/ سردست کیلویی چند؟

اقتصادنیوز: رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: بر اساس آمار ۲ تا ۳ میلیون راس جمعیت دام سبک مازاد بر نیاز کشور موجود است.

در خصوص روند ترخیص گوشت گوساله و مرغ منجمد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور به این نکته اشاره کرد که در دوره زمانی مورد اشاره بالغ بر ۲۹ هزار تن مرغ منجمد کارتنی و مقدار ۳ هزار و ۵۰۰ تن گوشت گوساله منجمد کارتنی ترخیص شده که به صورت حمل داخلی و ترانزیت از مبدا استان هرمزگان - بندر عباس به نمایندگی‌های استانی شرکت و برحسب ضرورت ما بین نمایندگی استان‌ها انتقال پیدا کرده است.

حسین شیرزاد در خصوص صرفه‌جویی در هزینه‌های زنجیره سرد و انبارداری عملکرد سردخانه و انبارهای ملکی و استیجاری این شرکت بیان کرد: در پی اعلام سیاست‌های شرکت پشتیبانی امور دام در خصوص کاهش فضای سردخانه‌ای استیجاری تحت بهره‌برداری شرکت، اداره کل بازرگانی داخلی در دو مرحله، ۱۷۷ هزار تن فضای سردخانه استیجاری مورد استفاده در سال ۱۴۰۲ را به مقدار ۷۰ هزار و ۸۱۴ تن در ابتدای سال جاری و سپس به مقدار ۵۸ هزار و ۲۶۴ تن در تیر ماه ۱۴۰۳ تقلیل داده است.

روند واردات نهاده‌های دامی

علاوه بر واردات گوشت گوساله و مرغ، ترخیص نهاده‌های وارد شده به بنادر نشان می‌دهد در حال حاضر عملیات تخلیه ۱۵ کشتی وارد بندر امام خمینی (ره) شامل ۵۶۸ هزار و ۷۷۸ تن کنجاله سویا و ۳۸۳ هزار و  ۶۴۹ تن ذرت (در مجموع به وزن ۹۵۲ هزار و ۴۲۷ تن) در انبارهای این بندر نهایی شده است.

وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص به این نکته اشاره کرد که در راستای تحقق وظایف این شرکت، پس از پیگیری صورت گرفته توسط اداره کل بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور، در مجموع عملیات تخلیه ۱۵ کشتی وارده به بندر امام خمینی (ره) شامل ۵۶۸ هزار و ۷۷۸ تن کنجاله سویا و ۳۸۳ هزار و  ۶۴۹ تن ذرت (در مجموع به وزن ۹۵۲ هزار و ۴۲۷ تن) در انبارهای این بندر را نهایی کرده است.

براساس داده‌های اعلام شده در حال حاضر ۶ کشتی دیگر حامل محمولات ذرت و کنجاله سویای متعلق به این شرکت (جمعا به وزن ۳۸۲ هزار و ۴۱۷ تن) در لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) استقرار دارند که از این میزان ۱۷۸ هزار و ۷۱۸ تن کنجاله سویا و الباقی آن نهاده ذرت است. از سوی دیگر در این مدت حدود ۴۸۰ هزار تن از مجموعه نهاده‌های وارداتی شرکت از بندر امام خمینی (ره) به نمایندگی‌های استان‌ها در سطح کشور حمل شده است و بالغ بر ۴۵۰ هزار تن از این مقدار از طریق حمل جاده‌ای و مابقی آن از طریق حمل ریلی به مقاصد مورد نظر انتقال یافته است.

نظر شما