شناسهٔ خبر: 67671761 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

محرومیت‌زدایی از روستاها متوقف نشده است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته نه تنها متوقف نشده، بلکه در دولت سیزدهم رونق بیشتری داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی نیکزاد عصر امروز در جریان بازدید از مشکلات شهرستان نیر اظهار داشت: در دولت سیزدهم نگاه و تمرکز جدی بر رفع دغدغه‌ها و آسیب‌های ساکنان مناطق محروم و روستانشین در اولویت هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی‌ها بوده که در بخش عمران و آبادانی بنیاد مسکن و راهداری سنگ تمام گذاشته است.

وی تصریح کرد: در همین شهرستان نیر برای آسفالت 74 راه روستایی 40 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که روند اجرایی این طرح و پروژه با سرعت در حال انجام است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: بنیاد مسکن برای هفت روستا طرح هادی را در حال اجرا دارد که با تکمیل آن روستانشینان می‌توانند از معابر مناسب و همچنین خدمات شایسته زیربنایی استفاده کنند.

نیکزاد افزود: تمام تلاش مدیران اجرایی بر این است تا همچنان اولویت اصلی خدمت‌رسانی به ساکنان مناطق محروم و دورافتاده باشد تا آنها نیز بتوانند از طعم شیرین خدمت بی‌منت و در عین حال گسترده بهره ببرند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان نیر برای تکمیل زیرساخت‌های ناحیه صنعتی 20 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که با راه‌اندازی زیرساخت آب، برق، گاز و ارتباطات می‌توانیم شاهد حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در این ناحیه صنعتی به شکل گسترده و وسیع باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سال‌های طولانی است که در شهرستان نیر کمربندی برای عبور و مرور راحت مسافران، گردشگران و صاحبان کامیون‌های سنگین پیش‌بینی شده که قرار شد برای تکمیل آن 130 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یابد.

نیکزاد بیان کرد: برای تکمیل فاضلاب نیر تخصیص منابع و اعتبارات را شاهد هستیم و در بیش از 70 روستای این شهرستان زیرساخت ارتباطات و اینترنت پرسرعت در سال‌جاری فراهم می‌‌‌آید.

وی تکمیل دانشگاه آزاد نیر را با 10 میلیارد تومان و ساختمان دولت را یادآور شد و ادامه داد: این واحدهای احداثی تا هفته دولت آماده بهره‌‌برداری خواهند شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل حقوقی یکی از بزرگترین کارخانجات تولید آب معدنی و آب‌های طعم‌دار در شهرک آب شهرستان نیر برطرف شده و به‌زودی با ابلاغ دستورالعمل حقوقی از سوی سرپرست نهاد ریاست جمهوری شاهد راه‌اندازی دوباره این کارخانه بزرگ و ایجاد اشتغال برای 120 نفر از ساکنان این شهرستان خواهیم بود.

انتهای پیام/131/

نظر شما