شناسهٔ خبر: 67671302 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

انتقاد ایران از اقدام سیاسی آمریکا علیه کوبا

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اقدام کنگره آمریکا در قرار دادن نام کوبا در فهرست کشور‌های به اصطلاح حامی تروریسم را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام یکجانبه و سیاسی کنگره آمریکا در قرار دادن نام کوبا در فهرست کشور‌های به اصطلاح حامی تروریسم را محکوم کرد.

کنعانی این اقدام کنگره آمریکا را نقض اصول حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد از جمله اصول برابری حاکمیت‌ها، مصونیت دولت‌ها و منع مداخله در امور داخلی سایر دولت‌ها خواند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: رویکرد‌های یکجانبه برخی از کشور‌ها و در رأس آنها دولت آمریکا در بدعت‌گذاری و ایجاد این‌گونه فهرست‌های یک‌جانبه، ناشی از رویکرد‌های سیاسی منفعت‌طلبانه و زورگویانه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: این‌گونه اقدامات یک‌جانبه در تضاد کامل با هنجار‌های پذیرفته شده بین‌المللی قرار دارد و تکرار آنها اساس صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را متأثر ساخته است.

کنعانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان این سیاست غلط دولت آمریکا، ضمن ابراز همبستگی با دولت و ملت کوبا، حمایت قاطع خود را از تلاش‌های دولت کوبا برای مقابله با این اقدام غیرقانونی ایالات متحده و پاسخگو کردن این کشور اعلام می‌دارد. / خبرآنلاین

نظر شما