شناسهٔ خبر: 67671182 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

واکسن کرونا را تمدید کنیم؟

صاحب‌خبر -
گروه علمی: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که کووید هنوز جان ۱۷۰۰ نفر را در هفته می‌گیرد.
به گزارش ایسنا،سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد کووید-۱۹ همچنان مرگ حدود ۱۷۰۰ نفر در هفته در سراسر جهان را رقم می‌زند و از جمعیت‌های در معرض خطر خواسته شده است تا با واکسیناسیون خود در برابر این بیماری ایمن شوند.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، هشداری را درباره کاهش پوشش واکسن صادر کرد.رئیس آژانس بهداشت سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی گفت با وجود تداوم تلفات، داده‌ها نشان می‌دهد که پوشش واکسن در میان کارکنان بهداشتی و افراد بالای ۶۰ سال که ۲ گروه در معرض خطر هستند، کاهش یافته است.

سازمان بهداشت جهانی توصیه کرد که افراد در گروه‌های پرخطر، واکسن کووید-۱۹ را طی ۱۲ ماه از آخرین دوز دریافتی خود تزریق کنند.بیش از ۷ میلیون مرگ‌ومیر ناشی از کووید به سازمان بهداشت جهانی گزارش شده است. کووید-۱۹ همچنین اقتصادها را از بین برده و سیستم‌های بهداشتی را فلج کرد.

تدروس در ماه مه ۲۰۲۳ پایان کووید-۱۹ را به‌عنوان وضعیت اضطراری بهداشت عمومی بین‌المللی اعلام کرد، بیش از ۳ سال از زمانی که این ویروس برای اولین‌بار در ووهان چین در اواخر سال ۲۰۱۹ شناسایی شد، می‌گذرد.سازمان بهداشت جهانی از دولت‌ها خواسته است که نظارت و بررسی توالی ویروس را حفظ کنند و از دسترسی به آزمایش‌ها، درمان‌ها و واکسن‌های مناسب و قابل اعتماد اطمینان حاصل کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما