شناسهٔ خبر: 67670792 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

عجیب‌ترین فرودگاه‌های جهان

اگر در فرایند خرید بلیط هواپیما داخلی قرار دارید و در انتظار ثبت درخواستتان هستید، شاید برایتان جالب باشد که عجیب‌ترین فرودگاه‌های جهان را بشناسید. در دنیا چیزهای عجیب زیادی وجود دارد، اما فرودگاه‌ها داستان متفاوتی دارند. در اینجا قرار است فرودگاه‌های منحصر به فردی که در جهان قرار دارند را به شما معرفی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اگر در فرایند خرید بلیط هواپیما داخلی قرار دارید و در انتظار ثبت درخواستتان هستید، شاید برایتان جالب باشد که عجیب‌ترین فرودگاه‌های جهان را بشناسید. در دنیا چیزهای عجیب زیادی وجود دارد، اما فرودگاه‌ها داستان متفاوتی دارند. در اینجا قرار است فرودگاه‌های منحصر به فردی که در جهان قرار دارند را به شما معرفی کنیم.

اولین فرودگاه شناور جهان

فرودگاه بین‌المللی کاناسی در اوساکای ژاپن اولین فرودگاه شناور جهان، از عجایب کشور ژاپن و همچنین دستاورد منحصر به فرد معماری مدرن است. فرودگاه کاناسی واقعا بر روی آب ساخته شده است. این فرودگاه وسعت بسیار زیادی دارد و طول آن حدود ۴۰۰۰ متر و عرض آن ۲۶۰۰ متر است. این فرودگاه آنقدر وسیع است که توسط ماهواره‌های فضایی دیده می‌شود. البته درست است که این فرودگاه برای افرادی که در این کشور بلیط هواپیما داخلی خریده‌اند بسیار جذاب است اما، در آینده خطرات زیادی آن را تهدید می‌کند. درواقع به‌‌دلیل زلزله‌خیز بودن منطقه اوساکای ژاپن و همچنین روی آب قرار داشتن این مکان، احتمال اینکه فرودگاه کاناسی یک روز به زیر آب برود، وجود دارد.

فرودگاهی که میزبان قطار است

فرودگاه گیسبورن در کشور نیوزیلند، علاوه بر هواپیماهای مسافربری و باری، میزبان قطار پالمرستون به گیسبورن نیز است. ریل قطار پالمرستون به گیسبورن درست از وسط باند اصلی فرودگاه گیبسون می‌گذرد. تصور کنید که در این شرایط افرادی که بلیط هواپیما داخلی تهیه کرده‌اند، چه استرسی را متحمل خواهند شد، تا از روی قطار پالمرستون به گیبسون بگذرند. البته چالش‌های بزرگتر متعلق به کارکنان این فرودگاه است که باید حرکت قطار و پرواز هواپیما را به گونه‌ای طراحی کنند، که هیچ خطری هیچ مسافری را تهدید نکند.

فرودگاهی که قبرستان نیز است

فرودگاهی که قبرستان نیز است

فرودگاه ساوانا/هیلتون هد جورجیا در ایالت کارولینای جنوبی ایالت متحده امریکا، علاوه بر فرودگاه قبرستان هم محسوب می‌شود! کاترین و ریچارد داتسون صاحبان یک قبرستان در این منطقه بوده و هر دو نیز در همین مکان دفن شده‌اند. سال‌ها پس از مرگ این دو فرد در دهه ۱۸۸۰ و بعد از شروع جنگ جهانی دوم، این قبرستان به دست ارتش تبدیل به فرودگاه نظامی شد. البته بیشتر اجساد موجود در این قبرستان به مکان دیگری منتقل شدند. با این وجود به دلیل مالکیت و اعتباری که خانواده داتسون در این منطقه دارند، قبر این دو شخص دست نخورده در این فرودگاه باقی مانده است.

بلندترین و خطرناک‌ترین فرودگاه جهان

فرودگاه بین‌المللی چنگدو شوانگلیو یا قامدو مرتفع‌ترین باندهای پرواز را در جهان دارد. این فرودگاه در شهر چنگدو در کشور چین واقع شده است. باندهای این فرودگاه تا 4334 فوت از سطح دریا ارتفاع داشته و در واقع بر روی رشته کوه‌های هیمالیا قرار گرفته است. این ارتفاع زیاد باعث شده است که چالش‌ها و خطراتی سلامت هواپیما و مسافران را تهدید کند. علاوه بر ارتفاع، این فرودگاه از نظر طولانی بودن باند نیز در جهان رتبه اول را دارد. باند 5600 متری این فرودگاه طولانی‌ترین باند فرود در جهان محسوب می‌شود.

باند فرودی که از دل شهر می‌گذرد

فرودگاه جبل‌الطارق در ساحل جنوبی اسپانیا در جنوب غربی اروپا که البته تحت پرچم بریتانیا است، دارای باندی است که از بزرگراه اصلی شهر می‌گذرد. این بزرگراه منطقه جبل‌الطارق را به دو قسمت اصلی تقسیم می‌کند. درواقع ساختمان فرودگاه با مرکز شهر فقط ۵۰۰ متر فاصله دارد. شما تصور کنید که اگر در جبل‌الطارق یک بلیط هواپیما داخلی تهیه کنید، با ورود شما یا بلند شدن هر هواپیما، بزرگراه اصلی شهر بسته می‌شود. در این فرودگاه پروازهایی به مقصد اسپانیا و انگلستان انجام می‌شود.

فرودگاهی که بر روی پل ساخته شده است

باندهای فرودگاه بین المللی مدیرا در پرتغال بر روی پلی با ۲۰۰ ستون واقع شده است. این فرودگاه در ارتفاع ۵۹ متری از سطح دریا قرار گرفته و طول باند آن ۲۷۸۱ متر است. جالب است بدانید که این فرودگاه بعد از رقابت‌های یورور ۲۰۱۶ به نام کریس رونالدو که در این رقابت‌ها جایگاه ویژه‌ای به دست آورد، تغییر کرده است.

فرودگاهی با شیب بسیار تند و دلهره‌آور

فرودگاه کورشول در فرانسه در ارتفاع ۲۰۰۸ متری از سطح دریا ساخته شده است. این فرودگاه در شهر کورشول فرانسه واقع شده و دارای باندهایی با طول ۵۴۵ متر است. تصور کنید که باندهای این فرودگاه و تمام کوه‌های اطراف را برف می‌پوشاند و خلبان باید در این شیب تند و جاده لغزنده، کنترل هواپیما را حفظ کند. شیب خیلی تند و رو به پایین باندهای این فرودگاه، هم عجیب است هم ترسناک و هم هیجان‌انگیز.

فرودگاهی برای ۵ هزار موجود دریایی

فرودگاهی برای ۵ هزار موجود دریایی

فرودگاه ونکوور کانادا میزبان بیش از ۵ هزار موجود دریایی است. درواقع دو آکواریوم بسیار بزرگ موجود در این فرودگاه در عین جذاب بودن بسیار عجیب هستند. آکواریوم بزرگ‌تر دارای یک تانک ۱۱۳۵۶۲٫۳۵ لیتری است و بیشتر موجودات دریایی در آن دیده می‌شود. آکواریوم کوچکتر نیز در نوع خود بسیار جالب و عجیب است.

فرودگاهی با کوچکترین باند جهان

فرودگاه گوستاف در جزایر کاراییب فقط و فقط توان پذیرش هواپیماهای حداکثر با ظرفیت ۲۰ مسافر را دارد. دلیل ظرفیت کم این فرودگاه، باند بسیار کوچک آن است. باند فرودگاه گوستاف تنها ۵۶۰ متر طول دارد. از طرفی همین باند کوچک هم به دریا و هم به جاده اصلی بسیار نزدیک است و همین موضوع موقعیت آن را خطرناک کرده است.

فرودگاهی با باندهای محسور در اقیانوس

فرودگاه آگاتی هند دارای باندهایی است که توسط اقیانوس هند احاطه شده است. امتداد این باند انگار در آب‌ها محو می‌شود و این بسیار عجیب و شاید کمی ترسناک است. فرودگاه آگاتی در منطقه لاکشادویپ هند که متشکل از ۳۶ جزیره جذاب است واقع شده است.

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما