شناسهٔ خبر: 67670788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار خبر داد؛

خسارات سیل اخیر آمل به یک شهر و ۳۰ روستا

مهدی غلامی

معاون استاندار و فرماندارویژه شهرستان آمل، گفت: جاری شدن سیل چند هفته اخیر به شهر رینه و حدود ۳۰ روستای بخش کوهستانی لاریجان در جنوب این شهرستان خسارت‌های زیادی وارد کرد.

صاحب‌خبر -

ذات الله زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: وقوع سیلاب در هفته‌های اخیر باعث آب گرفتگی تعدادی زیادی از منازل در شهر گزنک و نیز روستاهای بالادست دهستان های نمارستاق، آبگرم و روستاهای دیگر بخش لاریجان و خسارت به اهالی این روستاها شد.

وی، با بیان اینکه پارک شهر گزنک و تجهیزات حوزه شهری بر اثر جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه‌های در مسیر خسارت‌های زیادی وارد شده است، افزود: سیل در این مناطق همچنین باعث تخریب جدی به شبکه‌های انتقال آب و راه روستایی شد که با کمک عوامل اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان و بخش لاریجان و نیز بکارگیری تجهیزات مورد نیاز از معادن این مسیر و برخی از مسیرها به طور موقت بهسازی شد.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه بیشترین حجم خسارت‌ها به باغات درختان سیاه ریشه در بخش لاریجان بوده است، گفت: عمده خسارت‌ها و بارش باران باعث ترک خوردن میوه گیلاس و هدر رفت محصول امسال باغداران بخش لاریجان شده بود.

زارعی اضافه کرد: گل‌ولای در حجم بالا باعث مسدود شدن چندین سر دهنه نهرها در مسیر جاده‌های اصلی و فرعی و نیز انتقال آب در باغات این بخش شد که با تلاش نیروهای راهداری و نیز جهاد کشاورزی برای پاکسازی ادامه دارد.

وی، به شدت گرما در ماه اخیر و آب شدن باقیمانده برف و یخ‌های زمستانه در ارتفاعات بالادست قله دماوند به سمت مناطق پایین دست شهر رینه و روستاهای در مسیر رودخانه‌های اصلی و فرعی اشاره و اعلام کرد: انتظار است که شهروندان نسبت به پیامدهای ناشی از تغییرات دمایی هوشیار باشند.

فرماندار آمل درعین حال مصدوم شدن سه نفر از شهروندان این شهرستان در روستاهای واقع در دهستان نمارستان را تایید کرد و گفت: حجم خسارت‌های وارده توسط کارشناسان بخش‌های مختلف درحال جمع‌آوری است که در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بخش کوهستانی لاریجان با ۲ شهر رینه و گزنک و بیش از ۸۰ روستا در جنوب شهر آمل و درمسیر جاده هراز به تهران واقع شده است.

انتهای پیام

نظر شما