شناسهٔ خبر: 67670769 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

۳ گزینه پرطرفدار با آمار عجیب | پنجره نقل و انتقالات یا بازار مکاره؛ چه عرض کنیم!؟

در مورد سوژه‌های نقل‌وانتقالات که بیش از سطح فنی‌شان مورد توجه قرار گرفته‌اند.

صاحب‌خبر -

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

بازار مکاره؛ این لقبی است که گاهی به بازار نقل‌وانتقالات فوتبال ایران داده می‌شود و البته پر بیراه هم نیست. اخبار و تیترهای اغراق‌آمیز، بازی زشت دلال‌ها، ناز و ادای بازیکنان و رقابت ناسالم برخی باشگاه‌ها، فضایی به‌وجود آورده که حاصل آن برای اغلب هواداران فوتبال چیزی غیراز خشم و سرگیجه نیست. حالا برخی بازیکنان تا حدودی ارزش این سر و صداها را دارند که این هم معمولا باید سقف معقولی داشته باشد اما بعضی دیگر واقعا اینطور نیستند. مثلا در همین تابستان شاید بتوان جدل بر سر جذب علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان یا مهدی ترابی را درک کرد اما به‌نظر می‌رسد شمار دیگری از سوژه‌های نقل‌وانتقالاتی بیش از حد بولد شده‌اند. مثلا بیایید وضعیت بعضی از آنها را مرور کنیم.

صالح حردانی | مدافع راست استقلال در فصل گذشته هنوز برای تمدید قرارداد با این باشگاه به توافق نرسیده. گفته می‌شود حردانی پیشنهاد ۳۲ میلیاردی استقلال را رد کرده و همزمان می‌گویند از سپاهان و حتی پرسپولیس پیشنهاد دارد. صالح مخصوصا بعد از مصدومیت یامگا به مهره مؤثری در استقلال تبدیل شد و حتی به تیم ملی هم رسید. قبلا هم نوشتیم بازیکن بدی نیست و تلاشش را ستوده‌ایم اما در عین حال به یاد داشته باشید که او طی ۵ فصل گذشته، در ۱۳۲ بازی معادل ۸۹۴۹ دقیقه به میدان رفته که در این مدت ۶ گل زده و ۷ پاس گل داده است. حردانی فصل گذشته در استقلال یک گل زد و هیچ پاس گلی نداد!

جواد آقایی‌پور | مهاجم ۲۴ ساله استقلال‌خوزستان فصل خوبی را پشت سر گذاشت. او با به ثمر رساندن ۹ گل، نقش مهمی در بقای تیمش در لیگ برتر داشت و بعضی از گل‌هایش هم واقعا زیبا بودند اما آیا این غائله بزرگی که برای انتقال او راه افتاد و از استقلال و سپاهان تا باشگاهی در روسیه درگیرش شدند، تناسبی با توانایی‌هایش دارد؟ امیدواریم که اینطور باشد. به هر حال بد نیست بدانید آقایی‌پور طی ۲ فصل اخیر در استقلال‌خوزستان عملکرد خوبی داشته و فصل قبل‌تر هم در لیگ یک ۱۱ گل برای این تیم زده بود اما آمارش در سایر تیم‌ها چندان چنگی به دل نمی‌زند. آقایی‌پور در ۳۱ بازی برای سپیدرود ۴ گل و طی ۳۲ بازی برای شهرداری آستارا هم ۴ گل دیگر به ثمر رسانده بود.

مهدی لیموچی | دیگر بازیکن خبرساز این نقل‌وانتقالات هم مهدی لیموچی بوده که لابد داستانش را همه می‌دانید؛ گفته بود پرسپولیسی است و قرار بود به این تیم بپیوندد اما با وجود مذاکرات و توافقات، سر از سپاهان در آورد.

این موضوع حاشیه‌هایی هم به‌دنبال داشته؛ ازجمله اینکه پرسپولیس بیانیه انتقادی داده و لیموچی هم از خودش دفاع کرده است. به هر حال احتمالا وینگر آلومینیوم اراک را فصل آینده باید در سپاهان ببینیم. این در حالی است که او فصل گذشته ۵گل زد و ۵پاس گل داد و کارنامه خوبی به جا گذاشت. در فصول گذشته هم آیا همینطور بوده؟ حداقل آمار می‌گوید نه. این بازیکن در لیگ بیست‌ودوم یک بازی برای پیکان انجام داد، ۲گل زد و هیچ پاس گلی نداد. لیموچی یک دوره کوتاه هم در عضویت فولاد بوده و قبل از آن هم در لیگ یک برای قشقایی بازی می‌کرده. در مجموع این بازیکن طی ۴فصل گذشته ۶۴بازی انجام داده، ۱۱گل زده و ۸پاس گل داده است.

نظر شما