شناسهٔ خبر: 67670553 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فاجعه انسانی در حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به مدرسه «آنروا» + فیلم

تهران- ایرنا- منابع رسانه‌ای امروز (یکشنبه) از حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به مدرسه آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در مرکز نوار غزه و شهادت و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در این حمله خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه «الاقصی»، ارتش رژیم صهیونیستی امروز در ادامه جنایات وحشیانه خود علیه اهالی غزه، مدرسه «ابو عربیان» وابسته به آنروا در اردوگاه «النصیرات» واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کرد.

طبق گزارش منابع بهداشتی در نوار غزه، این حمله تا به این لحظه ۱۲ شهید و بیش از ۷۰ زخمی برجای گذاشته است و احتمال افزایش شهدا وجود دارد.

مدرسه ابو عربیان محل اسکان هزاران آواره فلسطینی بود اما صهیونیست‌ها بدون توجه به این مساله، آن را هدف قرار دادند.

«عدنان ابو حسنه» مشاور رسانه‌ای آنروا در واکنش به این جنایت به شبکه الجزیره گفت: ما دائما مختصات مدارس خود را برای ارتش اسرائیل ارسال می‌کنیم و این حمله حامل این پیام واضح است که هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد.

وی افزود: آنچه در حال وقوع است بسیار خطرناک است زیرا ۱.۸ میلیون فلسطینی مجبور به ورود به فضای بسیار کوچکی هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه نیز آوارگان در منطقه «المواصی» در «خان یونس» را هدف قرار داد و صدها تن از افراد بی‌گناه را در این منطقه شهید و زخمی کرد.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود که هیچ جا در غزه امن نیست و تلاش‌های بیشتری باید انجام شود تا از غیرنظامیان محافظت شود. ما به توقف فوری درگیری‌ها نیاز داریم تا چرخه خشونت برای مردم غزه متوقف شود و کمک‌های بشردوستانه به آنها برسد.

براساس آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۳۸ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۸۸ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

نظر شما