شناسهٔ خبر: 67670423 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در همایش گـرامیداشـت هفته تامین اجتماعی در شیراز مطرح شد؛

بخشنامه و آیین نامه‌های خلق‌الساعه علیه جامعه کارگری است/ برخی بخشنامه موجب تعدیل بسیاری از کارگران خواهد شد

در همایش گـرامیداشـت هفته تامین اجتماعی در شیراز مطرح شد؛ به مناسبت گـرامیداشـت هفته تامین اجتماعی همایشی با حضور کارگران، بیمه شدگان، بازنشستگـان ومستمـری بگیران سازمان تامین اجتماعی در خصـوص مسـائـل و مشکـلات بیمــه ای و در مـانی ایــن قشــر امروز ۲۴ تیرماه در شیراز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، معاون فرهنگی و اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی کشور در این مراسم با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی هنوز بیش از ۵۰۰ همت از دولت مطالبه دارد، عنوان کرد: این سازمان با روند افزایش بیمه شدگان ۲۷ همت افزایش درآمد داشته اما دولت باید پرداخت دیون خود را به این سازمان انجام دهد تا پایداری صندوق تضمین شود.

احمد اسفندیاری افزود: در دولت سیزدهم ۳.۵ برابر دولت‌های قبل بابت پرداخت دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی واریزی انجام شده و بهترین سهام شرکت‌‌ها و کارخانجات بابت این بازپرداخت دیون که معادل ۲۶۰ همت است، به سازمان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته بزرگترین افزایش سرمایه گذاری کشور با ۴۷ همت در صندوق تامین اجتماعی انجام گرفت، خاطرنشان کرد: تا سال ۱۴۰۱ صندوق تامین اجتماعی ابر بدهکار بانکی به بانک رفاه کارگران بود و ۱۰۷ همت بدهی بابت پرداخت بخشی از حقوق بازنشستگان طی یک دهه قبل از آن را داشت اما امروز این صندوق در حالی که ۶۵ همت پرداخت حقوق دارد بدون دریافت حتی یک ریال تسهیلات بانکی، به جایی بدهکار نیست.

اسفندیاری  معتقد است؛ نفع و ضرر صندوق تامین اجتماعی به بازنشستگان باز می‌گردد نه به دولت و گفت: هرچه این صندوق پر تر باشد و از منابع بیشتری بهره مند شود، سودش به بازنشستگان باز می‌گردد.

معاون فرهنگی و اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی کشور با تاکید بر اینکه خود را ملکف به اجرای قانون و حفظ حقوق تامین اجتماعی می‌دانیم، گفت: امروز بالای ۹۵ درصد کارفرمایان به تعهدات خود در حوزه سازمان تامین اجتماعی، پرداخت بیمه و حقوق خوب عمل کرده اند و لازم است در این فضا دولت به عنوان بزرگترین کارفرما به وعده‌های خود عمل کند.

بخشنامه و آیین نامه‌های خلق‌الساعه علیه جامعه کارگری است/ برخی بخشنامه موجب تعدیل بسیاری از کارگران خواهد شد

مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی برای افراد بالای ۶۵ سال رایگان است

وی  در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حوزه درمان اتفافات خوبی برای جامعه کارگری در راه است، گفت: امروز در تمام مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی، درمان و بستری برای افراد بالای ۶۵ سال رایگان است.

اسفندیاری افزود: در مراکز درمانی دانشگاهی نیز هزینه‌های درمان و بستری مانند مراکز تامین اجتماعی است و به همین دلیل امروز بزرگترین پرداخت به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و دانشگاهی با ۲۳ همت ارزش پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ قلم داروی درمانی دیگر به اقلام دارویی تحت پوشش بیمه این سازمان اضافه شده است، عنوان کرد: نمایندگان کارگران پیگیری کنند اگر دارویی از قلم افتاده اعلام کنند تا در لیست پوشش بیمه‌ای قرار گیرد.

فارس در بحث درمان مستقیم، دچار عقب ماندگی تاریخی است

معاون فرهنگی و اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی کشور همچنین مطالبه گری را حق کارگران دانست و گفت: امروز فارس در بحث درمان مستقیم، دچار عقب ماندگی تاریخی است.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: سه درمانگاه جدید در شهرهای زرقان، خرمبید و مهر در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.بیمارستان دوم سازمان تامین اجتماعی که در شیراز کار احداث آن آغاز شده نیز دچار مشکل فنی است و شرکت خانه سازی ایران موظف است اصلاحات لازم به ویژه در بحث مقاوم سازی را با هزینه خود انجام دهد.

وی در پایان گفت: سازمان تامین خود را موظف به اجرای تمام قوانین مرتبط با حوزه کارگری می‌داند و فلسفه حضور نمایندگان دولت در هیات امنای تامین اجتماعی نیز در راستای تدوین حقوق بازنشستگان و کارگران است.

 انتظار جامعه کارگری و بازنشستگان از دولت اجرای قانون است

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس نیز در این مراسم  با تاکید بر اینکه امروز انتظار جامعه کارگری و بازنشستگان از دولت اجرای قانون است، گفت: ماده ۴ قانون کار و ماده ۵۴ در قانون الزام اجرا نمی‌شود و جامعه کارگری در شورای عالی کار نماینده‌ای ندارد.

علی راستگو  با بیان اینکه برای کارگران پشت درهای بسته تصمیم گیری می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه امروز کارگران زیادی در کشور وجود دارند که پس از دو سه سال کار هنوز بیمه نشده‌اند.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد ظرفیت و امکانات درمانی استان صرف مسافران بیمار می‌شود و هیچ امتیاز و امکانات خاصی به ازای این دریافت خدمات به فارس تعلق نمی‌گیرد.

راستگو با بیان اینکه امروز ۹۰ درصد مردان جامعه بازنشسته تامین اجتماعی دچار بیماری‌های پروستات، قلب و دیابت هستند، اظهارداشت: از ۵ قلم داروی مورد نیاز این افراد، حداقل دو قلم آن تحت پوشش بیمه‌ای نیست و فرد بازنشسته در بهترین حالت باید ماهیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بابت دارو هزینه کنند.

بخشنامه و آیین نامه‌های خلق‌الساعه علیه جامعه کارگری است/ برخی بخشنامه موجب تعدیل بسیاری از کارگران خواهد شد

شورای عالی تامین اجتماعی تشکیل شود

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس خواستار شکل گیری شورای عالی تامین اجتماعی شد و خاطرنشان کرد: زمانی روزگار کارگران سیاه شد که این شورا تعطیل و هیات امنا جایگزین آن شد.

وی همچنین اعلام کرد ۳۰ درصد ظرفیت و امکانات درمانی استان صرف مسافران بیمار می‌شود و هیچ امتیاز و امکانات خاصی به ازای این دریافت خدمات به فارس تعلق نمی‌گیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با بیان اینکه امروز بیمارستان دوم تامین اجتماعی در حالی‌که در مرحله اسکلت و طبقه هشتم است گفته می‌شود که مشکل مقاوم سازی و فنی دارد و باید تعطیل شود اما کسی پاسخگو نیست، گفت: چرا از ابتدا مسائل فنی مورد بررسی قرار نگرفته و اگر قرار گرفته امروز این حرفها و سخنان چه معنایی دارد؟

راستگو همچنین با گلایه از بانک رفاه کارگران که تسهیلات در اختیار کارگران و بازنشستگان قرار نمی‌دهد، گفت: امروز اعلام می‌کنیم اگر تصمیم گیرندگان بانک به سیاست خود ادامه دهند جامعه کارگری و  کارفرمایی حساب‌های خود را در بانک رفاه بسته و به دیگر بانک‌ها که آمادگی همکاری دارند، منتقل خواهیم کرد.

بخشنامه و آیین نامه‌های خلق‌الساعه علیه جامعه کارگری است/ برخی بخشنامه موجب تعدیل بسیاری از کارگران خواهد شد

بخشنامه و آیین نامه‌های خلق‌الساعه علیه جامعه کارگری است

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس نیز در این مراسم گفت: در بخش اصلاح عناوین شغلی نیز نه کارگر و نه کارفرما مقصر نیست، مقصر اصلی سازمان تامین اجتماعی است.

بهرام ذنوبی‌تبار افزود: امروز برای فرار از این مسئولیت توپ را در زمین جامعه کارگری و کارفرمایی انداخته است تا از جیب کارگر این پول را بیرون بکشد.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس گفت: امروز بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و اداره کار به عنوان مشاور وارد کارخانجات و شرکت‌های بزرگ می‌شوند ‌و با دریافت حقوق‌های چند ده میلیونی راه های فرار از پرداخت حق کارگران را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه چالش‌ها و مشکلات جامعه کارگری بسیار زیاد است و بخشنامه و آیین نامه‌های خلق‌الساعه بحران‌ها و مشکلات دیگری برای این جامعه ایجاد می‌کند، گفت: بخشنامه ۱۷۷۷ کاملا علیه جامعه کارگری است.ادامه این روند موجب ایجاد تنش و بالا گرفتن اعتراض جامعه کارگری خواهد شد.

ذنوبی تبار با بیان اینکه این بخشنامه موجب تعدیل و اخراج بسیاری از کارگران خواهد شد؛  از سازمان تامین اجتماعی هر دقیقه یک مصوبه برای ضربه به کارگر بیرون می‌آید.

وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی بهتر است به جای ایجاد چالش برای کارگران به دنبال مباحث فرار بیمه‌ای باشد.

انتهای پیام/

نظر شما