شناسهٔ خبر: 67670412 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دبیر اجرایی جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به خراسان شمالی رفت

دبیر اجرایی سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران و هیئت همراه که برای بازدید از امکانات و ظرفیت‌های هنری استان خراسان شمالی جهت میزبانی از جشنواره سی و یکم به این استان سفر کرده بودند، در جلسه هماهنگی ستاد اجرایی جشنواره حضور یافتند و با تقی صادقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دیدار و گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران از خراسان شمالی، جعفر واحدی (دبیر اجرایی جشنواره سی و یکم و رئیس موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر) در دیدار با صادقی، ضمن بیان اینکه دغدغه ما دیده شدن هنرجویان مستعد در مقیاس ملی است، گفت: این رویداد، بستری برای شناسایی و شناساندن ظرفیت‌های هنری موجود است. تلاش می‌کنیم جشنواره‌ای درخور و شایسته جوانان ایران برگزار کنیم و در این مسیر، از تمامی فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود، بهره بگیریم. 

واحدی ضمن تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان خراسان شمالی به منظور برگزاری هرچه شایسته‌تر جشنواره سی و یکم افزود: حمایت از هنرمندان بومی استان، یکی از رویکردهای ما در جشنواره امسال خواهد بود و از آنجا که کیفیت برگزاری رویداد، برای‌مان بسیار مهم است، در صورت وجود ظرفیت‌های استاندارد در سطح استان، بدون شک از این ظرفیت‌ها بهره خواهیم گرفت. 

تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و عضو شورای سیاست‌گذاری سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران نیز در سخنانی بیان کرد: با توجه به این که هر رویداد فرهنگی و هنری باید آورده‌ای برای استان به ارمغان بیاورد، لازم است سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران نیز بستری برای تحول هنرهای تجسمی استان خراسان شمالی قلمداد شود. 

صادقی ضمن ابراز خرسندی از میزبانی استان خراسان شمالی در برگزاری سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، تصریح کرد: با توجه به این که جامعه هنری و هنرجویان جوان، مشتاق‌اند در این مسیر رشد کنند و با قرار گرفتن در کنار استادان شاخص هنر، به کسب تجربه بپردازند، جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران می‌تواند بستر مناسبی برای تحقق این مهم باشد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی ضمن تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت عموم هنرمندان در بخش‌های مختلف جشنواره سی و یکم اظهار کرد: متعهد هستیم تمام تلاشمان را برای میزبانی شایسته از سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به کار ببندیم تا به یاری خدا، خاطره خوبی برای استادان، داوران و شرکت‌کنندگان جوان به یادگار بگذاریم. امیدواریم نوآوری و خلاقیت‌هایی که در دل این رویداد هنری اتفاق می‌افتد، برای دوره‌های آتی جشنواره ماندگار شود. 

صادقی خواستار همکاری تمامی مسئولین استانی برای برگزاری هر چه پربارتر جشنواره سی و یکم شد و ابراز امیدواری کرد که به واسطه برگزاری این رویداد هنری ملی، شاهد رشد هنر و هنرمندان حوزه تجسمی در استان و سراسر کشور باشیم. 

در این جلسه، تفاهم‌نامه ستاد اجرایی سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران مورد بررسی جمع حاضر قرار گرفت و به امضای طرفین رسید. 

دبیر اجرایی سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در بخش دیگری از سفر خود به استان خراسان شمالی با معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

گفتنی است که سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به همت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، ۱۹ تا ۲۳ شهریور ماه سال جاری در استان خراسان شمالی برگزار می‌شود. 

علاقمندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد هنری می‌توانند به نشانی yafestival. ir مراجعه کنند. یادآوری می‌شود که آخرین مهلت ثبت‌نام در این جشنواره ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما