شناسهٔ خبر: 67670218 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سلاجقه: واقعه عاشورا کامل‌ترین نمونه تقابل مبارزه حق علیه باطل است

معاون رئیس جمهور در پیامی ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به مردم آزاده جهان گفت: واقعه عاشورا کامل‌ترین نمونه تقابل کفر و ایمان و مبارزه حق علیه باطل است. معاون رئیس جمهور در پیامی ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به مردم آزاده جهان گفت: واقعه عاشورا کامل‌ترین نمونه تقابل کفر و ایمان و مبارزه حق علیه باطل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پیامی فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و تاسوعا و عاشورای حسینی را به تمامی مسلمانان و مردم آزادیخواه جهان تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

محرم ماه جلوه‌گری و عشوه‌گری عشق به گل‌واژه‌های شرافت انسانی در قالب شهادت شریف‌ترین انسان‌های ازل و ابد می‌باشد که به صورت سیاه‌پوشی و حزن و اندوه ابدان و اماکن تجلی و هویدا می‌گردد. در زیر این سیاهی‌های غمناک، تجلی اوج جلوه‌های پاسداری از حریت، آزادگی، شرف و ناموس دین در قالب یادآوری مصائب و محبت‌های لحظه به لحظه این واقعه عظیم کائنات را شاهدیم که ماحصل آن پرورش جوانان عزیز، دلاور و خودباور و مردان و زنان امیدآفرین، افتخار آفرین گردیده که ضمن قلوبی آکنده از غم و انزجار از ظلم، در راه گسترش جوهر و ذات دین که همان دوری از ذلت و اوج عزت علمی، فرهنگی و اقتصادی حسینی وار از خودگذشتگی می‌نمایند تا ایران عزیز اسلامی و مردمان شریف آن بر قله افتخارات و عزتمندی پرچم حریت حسینی و رسالت زینبی را نصب و خانه دل خویش و جامعه را به انتظار فرج تهی از هرگونه پلیدی و زشتی می‌نماید.

و عجب ریشه عمیقی این نهضت فطری- الهی دارد که روایت معروف «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» امروز در غزه مقتدر و مظلوم تجلی پیدا کرده است و آن را به بزرگترین صحنه بی‌آبرویی قدرت‌های استعمارگر و یزیدیان زمان بدل کرده و دست‌های آلوده به خون انسانیت و شرافت را از پس چهره‌های مدعی حقوق بشری به نمایش گذاشته است تا جایی که صدای مردم آزادیخواه حتی تحت فرمان نظام‌های استعماری ماه‌هاست در کوچه‌ها و خیابان‌های کشورهای غربی به حمایت از کربلای معاصر یعنی غزه مظلوم سر به آسمان کشیده است. واقعه عاشورا کامل‌ترین نمونه تقابل کفر و ایمان و مبارزه حق علیه باطل است که ضمن ارج نهادن به کلیدواژه‌های آزادی، حریت، شرف و انسانیت آثار آن در تمام ابعاد تاریخ شیعه و زندگی آزادگان و آزاداندیشان جهان مشهود است.

اینجانب با قلبی مالامال از غم و اندوه در سوگ سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران باوفایش، فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را به همه دوستداران اهل بیت علیهم السلام تسلیت و تعزیت عرض نموده، امیدواریم عزاداری همه رهروان راستین آن حضرت به ویژه خانواده بزرگ محیط زیست کشور مورد قبول درگاه ایزد منان قرار بگیرد. به امید ظهور»

انتهای پیام/

نظر شما