شناسهٔ خبر: 67670212 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

کنعانی تروریست خواندن کوبا توسط آمریکا را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام یکجانبه و سیاسی کنگره آمریکا در قرار دادن نام کشور کوبا در فهرست کشورهای به اصطلاح حامی تروریسم را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام یکجانبه و سیاسی کنگره آمریکا در قرار دادن نام کشور کوبا در فهرست کشورهای به اصطلاح حامی تروریسم را محکوم کرد.

کنعانی این اقدام کنگره آمریکا را نقض اصول حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد از جمله اصول برابری حاکمیت‌ها، مصونیت دولت‌ها و منع مداخله در امور داخلی سایر دولت‌ها خواند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود؛ رویکردهای یکجانبه برخی از کشورها و در رأس آن‌ها دولت آمریکا در بدعت گذاری و ایجاد اینگونه فهرست‌های یکجانبه، ناشی از رویکردهای سیاسی منفعت‌طلبانه و زورگویانه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ اینگونه اقدامات یکجانبه، در تضاد کامل با هنجارهای پذیرفته شده بین‌المللی قرار دارد و تکرار آن‌ها اساس صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را متأثر ساخته است.

کنعانی تصریح کرد؛ جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان این سیاست غلط دولت آمریکا، ضمن ابراز همبستگی با دولت و ملت کوبا، حمایت قاطع خود را از تلاش‌های دولت کوبا برای مقابله با این اقدام غیرقانونی ایالات متحده و پاسخگو کردن این کشور اعلام می‌دارد.

نظر شما