شناسهٔ خبر: 67670078 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

کرملین: ترور ترامپ، نتیجه فضاسازی دولت بایدن است

ایرنا

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه گفت: فضاسازی که توسط دولت بایدن در جریان مبارزات سیاسی ایجاد شد، عامل تحریک کننده برای ترور ترامپ بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، دیمیتری پسکوف روز یکشنبه در پاسخ به پرسشی در این باره گفت: سبک عملکرد دولت بایدن به گونه‌ای است که ترجیح می‌دهند همه مسائل از جمله و در درجه اول در امور جهانی را از موضع قدرت حل کنند.

وی ادامه داد: در دولت کنونی آمریکا، هیچ کس سعی نمی کند به دنبال مصالحه باشد و فشار سیاسی، اقتصادی، تحریم، استفاده مستقیم از زور و نیروی نظامی مورد علاقه این دولت است و اکنون این گونه سبک تصمیم گیری و خشونت به داخل آمریکا منتقل شده است.

سخنگوی کرملین گفت: ما امروز با آمریکایی روبرو هستیم که در طول تاریخ بارها نمونه هایی از خشونت در داخل این کشور در جریان مبارزات سیاسی را در کارنامه دارد.

برای همه آشکار بود که جان ترامپ در خطر است

پسکوف افزود: برای همه ناظران خارجی آشکار بود که جان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده و نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور در خطر است.

وی ادامه داد: پس از تلاش‌های متعدد برای حذف نامزد ترامپ از عرصه سیاسی، ابتدا با استفاده از ابزارهای قانونی، دادگاه‌ها، دادستان‌ها، تلاش‌ها برای بی‌اعتباری سیاسی وی، برای همه ناظران بیرونی آشکار شد که جان او در خطر است.

سخنگوی کرملین همچنین گفت: دولت آمریکا خواسته یا ناخواسته روش های کار خود (در عرصه بین المللی) را به سیاست داخلی منتقل کرده و سبک تصمیم گیری های قهری در عرصه داخلی نیز ظاهر شده است.

وی گفت: مقامات فعلی ایالات متحده فضای خشونت را ایجاد کرده اند و سوء قصد به جان دونالد ترامپ، یکی از شرکت کنندگان در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری این کشور، با این واقعیت مرتبط است.

پسکوف در ادامه با بیان اینکه روسیه همواره هر گونه خشونت در جریان مبارزات سیاسی را محکوم کرده است، سوء قصد به ترامپ را نیز محکوم کرد و گفت: ما با خانواده کشته شدگان این حمله ابراز همدردی می کنیم و برای همه مجروحان آرزوی بهبودی داریم.

نظر شما