شناسهٔ خبر: 67669941 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

ایران اقدام کنگره آمریکا را در قرار دادن کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه در محکومیت اقدام یک‌جانبه و سیاسی کنگره آمریکا در قرار دادن نام کشور کوبا در فهرست کشورهای به‌اصطلاح حامی تروریسم، تصریح کرد: این‌گونه اقدام‌های یک‌جانبه، در تضاد کامل با هنجارهای پذیرفته شده بین‌المللی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام یک‌جانبه و سیاسی کنگره آمریکا در قرار دادن نام کشور کوبا در فهرست کشورهای به‌اصطلاح حامی تروریسم را محکوم کرد.

کنعانی این اقدام کنگره آمریکا را نقض اصول حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد از جمله اصول برابری حاکمیت‌ها، مصونیت دولت‌ها و منع مداخله در امور داخلی دیگر دولت‌ها خواند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه تاکید کرد: رویکردهای يك‌جانبه برخی از کشورها و در راس آن‌ها دولت آمریکا در بدعت‌گذاری و ايجاد این‌گونه فهرست‌های یک‌جانبه، ناشی از رویکردهای سیاسی منفعت‌طلبانه و زورگویانه است.

به گفته کنعانی، این‌گونه اقدام‌های یک‌جانبه، در تضاد کامل با هنجارهای پذیرفته شده بین‌المللی قرار دارد و تکرار آن‌ها اساس صلح و امنیت منطقه‌ای و بين‌المللی را متاثر ساخته است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از قربانیان این سیاست غلط دولت آمریکا، ضمن ابراز همبستگی با دولت و ملت کوبا، حمایت قاطع خود را از تلاش‌های دولت کوبا برای مقابله با این اقدام غیرقانونی آمریکا و پاسخگو کردن این کشور را اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/

نظر شما