شناسهٔ خبر: 67669682 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

زن در جمهوری اسلامی تاثیرگذار و سازنده است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: زن در جمهوری اسلامی ایران دارای نقشی تاثیرگذار، سازنده و ماندگار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز _یکشنبه بیست و چهارم تیر_ در آئین اختتامیه دومین کنگره بانوان تأثیرگذار استان مرکزی اظهار کرد: در دنیا می‌خواهند نقش زنان را کمرنگ کند یا آنها را به ابتذال بکشاند اما نقش زن در ایران اسلامی قابل مقایسه با نگاه‌ها سایر کشورها به ویژه دنیای غرب نیست.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی نقش اصلی انسانیت و تربیت را به دوش مادران و زنان واگذار کرده است، افزود: الگوی بانوان نقش آفرین را به دنیا ارائه کرده‌ایم اما دنیا نسبت به این الگو بی‌اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: الگوی همه ما حضرت فاطمه زهرا (س) است، ایشان در ابعاد تربیت فرزندان، همسر داری، خدمات اجتماعی و در تمام سنگرهای جهاد پرچم‌دار هستند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: از دامن زن مرد به معراج می‌رود، بنابراین مادران ایران اسلامی باید کانون جهاد، اجتهاد، عفت و پاکدامنی باشند.

وی اضافه کرد: کمال واقعی انسان‌ها به جنسیت ارتباطی ندارد بلکه به علم، عقل، معرفت، اخلاص، تقوا و مجاهدت در راه خدا ارتباط دارد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه بانوان در تمام عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و مذهبی می‌توانند اثرگذار باشند، اظهار کرد: مردان و زنان استان مرکزی تاکنون قله‌های بلندی را در بخش‌های مختلف فتح کرده‌اند و این مهم باید روز به روز افزایش پیدا کند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی گفت: زن در جمهوری اسلامی ایران دارای نقشی تأثیرگذار، سازنده و ماندگار است. وی با بیان اینکه ۲۰ مدرسه پیش‌حوزی و حوزه علمیه خواهران در این استان فعالیت دارد گفت: رشد قابل توجه این مدارس نسبت به گذشته بیانگر آن است که می‌توانیم کارهای بزرگی برای بانوان انجام دهیم، بنابراین این مدارس باید افزایش پیدا کند.

به گزارش ایمنا، در این آئین از بانوان تأثیرگذار با اهدای لوح و جوایزی قدردانی و از پوستر سومین کنگره تحت عنوان «بانوی دیار آفتاب» رونمایی شد.

نظر شما