شناسهٔ خبر: 67669168 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

تبدیل ۸۱ درصد از شبکه‌های فشار ضعیف به کابل خود نگهدار

یزد- مدیرعامل شرکت توزیع نیرو برق استان یزد گفت: ۸۱.۲ درصد از شبکه‌های فشار ضعیف استان یزد به کابل خود نگهدار تبدیل شده است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد،  مهندس علی جم  اظهار داشت: شهرستان اشکذر با ۱۴ هزار کیلومتر کابل خودنگهدار به عنوان نخستین شهرستانی است که پروژه‌های کابل خود نگهدار خود را به پایان رسانده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیرو برق استان یزد گفت: از میان ۸۴۹۲ کیلومتر از شبکه‌های فشار ضعیف هوایی استان،۶۸۹۹ کیلومتر شبکه کابل خودنگهدار وجود دارد.

جم گفت: پروژه تبدیل سیم به کابل خود نگهدار در محدوده امور برق یک یزد با ۷۰ کیلومتر امور برق دو یزد با ۳۰ کیلومتر و شهرستان تفت با ۲۰ کیلومتر، بزرگترین پروژه‌های تبدیل سیم به کابل استان یزد را به خود اختصاص می‌دهند که در صورت تامین نقدینگی لازم تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیرو برق استان یزد با اشاره به اینکه برای  شهرستان‌ نیر ۳ کیلومتر، بهاباد و امور برق سه هر کدام ۱۰ کیلومتر بسته اجرایی آماده و منتظر تامین نقدینگی است، افزود: در حال حاضر به صورت متوسط ماهیانه ۱۵ کیلومتر از شبکه‌های سیم مسی استان یزد تبدیل به کابل خود نگهدار می‌شود.

وی بالا بودن خوردگی خاک و فرسودگی شبکه را از عوامل مهم در افزایش هزینه اجرای این قبیل پروژه ها برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروژه تعویض سیم به کابل  ۲۳۰ کیلومتر از شبکه‌های استان در دست اقدام است که برای تکمیل آن  ۳۰۰ میلیارد تومان نقدینگی مورد نیاز است.

نظر شما