شناسهٔ خبر: 67669152 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

«شبیه آنتیگونه» در تهران روی صحنه می‌رود

«شبیه آنتیگونه» به کارگردانی نسیم ادبی و ندا شاهرخی در تهران روی صحنه می‌رود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - «شبیه آنتیگونه»، اقتباسی به قلم عنایت الله خادم بشیری از نمایشنامه‌ی مشهور آنتیگونه اثر تراژدی‌نویس یونانی، سوفوکل است که در ایران و جهان بارها و به شیوه‌های متفاوت، روی صحنه رفته است. 

اجرای «شبیه آنتینگونه» پیش‌تر در فرانسه و یونان به روی صحنه رفته است که با استقبال تماشاگران اروپایی مواجه شده است و حالا برای نخستین‌بار است که در ایران به روی صحنه می‌رود. 

در این نمایش نسیم ادبی و ندا شاهرخی، با استفاده از الگوی تعزیه‌ی ایرانی، اجرایی معاصر از نمایشنامه مشهور آنتیگونه را کارگردانی می‌کنند. 

از ندا شاهرخی در سالهای قبل، نمایش‌های بسیاری از جمله «اینجا پنجره‌ای بازمانده‌است»، «بعد از این»، «آدم، آدم است» و «مار و پله» و…در ایران، فرانسه و یونان به روی صحنه رفته است که هرکدام در بین منتقدان و عموم تماشاگران اجراهای موفق و پُر واکنشی بوده است. 

نسیم ادبی نیز، بازیگر و کارگردان شناخته شده تئاتر و سینمای ایران است که نمایش‌های «قصه‌های ظهر جمعه»، «احساسات مخلوط»، «چشم‌هایی که مال توست» و… را کارگردانی کرده‌است و در هر تئاتر، چهره‌های جدید و موفقی را به سینما و تلویزیون معرفی کرده است. 

نمایش «شبیه آنتیگونه»، به زودی در تماشاخانه مولوی به روی صحنه می‌رود. تهیه‌کننده این اجرا موسسه بین‌المللی فانوس است و مجری طرح آن را حامد مهربانی برعهده دارد.

انتهای پیام/

نظر شما