شناسهٔ خبر: 67668840 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

صدور مجوز سرمایه‌گذاری برای اشتغال ۳۸۱ نفر

معاون سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی از صدور ۱۱ موافقت اصولی و ۲ مجوز ایجاد با حجم سرمایه‌گذاری ۳۸۸ میلیارد تومانی با اشتغال‌زایی مستقیم برای ۳۸۱ نفر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، کیومرث کریمی ضمن اشاره به اهمیت صدور موافق‌های اصولی در رشد صنعت گردشگری استان گفت: در جلسه کمیته سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با صدور 11 موافقت اصولی و 2 مجوز ایجاد تأسیسات گردشگری و مجتمع‌های پذیرایی ـ رفاهی در آذربایجان شرقی موافقت شد.

وی ادامه داد:  طی این جلسه موافقت اصولی برای 5 واحد مجتمع گردشگری، 2 واحد سفره‌خانه سنتی، 2 واحد اقامتگاه سنتی، 1 واحد رستوران بین راهی و 1 واحد هتل آپارتمان صادر شد.

معاون سرمایه‌گذاری میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی افزود: در ادامه این جلسه با صدور تعداد دو مجوز ایجاد برای یک واحد سفره‌خانه سنتی در قزلجه‌ میدان شهرستان بستان آباد و یک واحد اقامتگاه بومگردی در چله‌خانه شهرستان کلیبر موافقت شد.

وی گفت: حجم سرمایه‌گذاری برای 11 مورد موافقت‌ اصولی صادر شده 367 میلیارد تومان با اشتغال‌زایی مستقیم برای 341 نفر و برای 2 مجوز ایجاد نیز 21 میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در کنار ایجاد اشتغال برای 40 نفر گزارش شده است که مجموعاً این پروژه‌ها با حجم سرمایه‌گذاری 388 میلیارد تومانی برای 381 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهند کرد که در نوع خود اتفاقی کم‌نظیر برای صنعت گردشگری استان محسوب می‌شود.

کریمی با اشاره به اهمیت صدور موافقت‌های اصولی در روند تسریع رشد صنعت گرشگری استان گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع روند اعطای مجوزهای ایجاد و موافقت‌های اصولی برای ایجاد تأسیسات و مراکز گردشگری در سطح استان، همواره مورد تأکید و توجه ویژه اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی‌ آذربایجان‌ شرقی قرار دارد تا به کمک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، روند رشد صنعت گردشگری استان با شتاب مضاعف تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما