شناسهٔ خبر: 67668821 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

به‌دنبال همکاری علمی دانشگاه‌های صنعت نفت و پکینگ چین انجام شد

اعزام دانشجویان دانشگاه صنعت نفت به چین

شماری از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در پی ایجاد ارتباطات علمی میان دانشگاه صنعت نفت با دانشگاه پکن چین، برای شرکت در مدرسه بین‌المللی تابستانه دانشگاه پکن اعزام شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا به‌نقل از دانشگاه صنعت نفت، شماری از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در پی ایجاد ارتباطات علمی  بین دانشگاه صنعت نفت با دانشگاه پکینگ چین، برای شرکت در مدرسه بین‌المللی تابستانه دانشگاه پکن اعزام شدند.

این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های چین به شمار می‌آید و پیگیری‌های لازم برای همکاری‌های متقابل با دانشگاه صنعت نفت در حال انجام است. مدرسه بین‌المللی تابستانه شامل کلاس‌های علمی، بازدید از مراکز فناوری، نوآوری و پژوهشی، همچنین فعالیت‌های اجتماعی و گشت‌وگذار در مکان‌های مهم فرهنگی و تاریخی است.

دانشگاه پکینگ چین همچنین مهم‌ترین مرکز تحقیقات و نخستین دانشگاه مدرن در چین است. دانشگاه پکینگ در سال ۱۸۹۸ با نام دانشگاه سلطنتی پکینگ (Imperial University of Peking) تأسیس شد و در سال ۱۹۱۲ نام آن به دانشگاه ملی پکینگ و سپس در سال ۱۹۵۲ به دانشگاه پکینگ تغییر یافت.

این مجموعه آموزشی هم‌اکنون ۳۰ کالج، ۱۲ دپارتمان و ۲۱۶ مرکز تحقیقاتی داشته و در گروه علمی موسوم به لیگ C۹ قرار دارد. کتابخانه این دانشگاه با ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب بزرگ‌ترین کتابخانه دانشگاهی در آسیاست. این کتابخانه از دو بخش غربی و شرقی تشکیل شده است که درمجموع مساحتی معادل ۵۳ هزار متر مربع دارند. دانشگاه پکینگ در سال ۲۰۱۲ در رده‌بندی QS World University Rankings در رده ۴۴ دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت.

نظر شما