شناسهٔ خبر: 67668791 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

جشنواره عکس فیروزه در فهرست رویدادهای گردشگری کشور به‌ثبت رسید

مجید فرامرزی

جشنواره عکس فیروزه که هرساله در بازه زمانی بیستم خردادماه لغایت سی و یکم خردادماه در شهرستان تبریز برگزار می‌شود، در فهرست رویدادهای گردشگری کشور به‌ثبت رسید.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث آریا، در راستای تحقق موضوع سامان‌دهی و حرفه‌ای سازی گردشگری رویداد از راهبرد ساماندهی مقصدها و مسیرهای جدید گردشگری، رویداد گردشگری جشنواره عکس فیروزه که هرساله در بازه زمانی بیستم خردادماه لغایت سی و یکم خردادماه در شهرستان تبریز برگزار می‌شود، در فهرست رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید.

عکاسان در نهمین دوره از جشنواره عکس فیروزه با محورهای موضوعی «تبریز بهشت ماندگار»، با رویکرد نمایش همه زیبایی های تبریز، «روایت آذربایجان؛ تبریز اولین ها»، با رویکرد توسعه و پیشرفت فرهنگی، شهری، علمی و صنعتی تبریز، «هویت تاریخی میراث معنوی و فرهنگی تبریز» با رویکرد معرفی چهره های شاخص و تاثیرگذار فرهنگی، اماکن تاریخی، سویه های موثر فرهنگی اجتماعی تبریز، «تبریز، مهد شهدای عاشورایی»، با رویکرد توجه به چهره های شاخص دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان امنیت، خانواده های شهدا، جانبازان، آزادگان، گلزارهای شهدای تبریز، نمادهای شهری حوزه مقاومت، اعم از تندیس ها و یادمان های مرتبط با شهدای تبریز و دفاع مقدس و فرهنگ پایداری، «تبریز شهر دوستدار کودک» با رویکرد زندگی کودکان در شهر، ارتباط متقابل کودکان و شهر، تجهیز و مناسب سازی محیط شهری برای کودکان، «تبریز و توسعه شهری» با رویکرد تحول شهرسازی در تبریز، مستندنگاری و نمود پیشرفت های شهری و «تبریز شهری برای همه» با رویکرد توجه به مناسب سازی شهر برای افراد کم توان، افراد دارای معلولیت، نابینایان، کودکان، عابران پیاده، دوچرخه سواران و... با یکدیگر رقابت پرداختند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ارتباط و آگاهی از شریط شرکت در جشنواره عکس فیروزه با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.farhang.tabriz.ir برای ثبت‌نام و دریافت آثار به نشانی www.firoozeh.tabriz.ir و یا حضوراً نشانی دبیرخانه واقع در تبریز، بلوار جمهوری اسلامی، خیابان توحید، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز مراجعه کنند.

در نهمین دوره از جشنواره عکس فیروزه که خردادماه امسال برگزار شد مجموعه عکس در هر کدام از هفت محور موضوعی اعلام شده، برترین مجموعه عکس، تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر و یکصد میلیون ریال جایزه نقدی دریافت خواهد کرد. همچنین در این بخش از بین مجموعه عکس‌های رسیده به جشنواره، سه نفر به عنوان نفرات برتر معرفی و جوایزی از این جشنواره دریاف می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما