شناسهٔ خبر: 67668683 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سازمان بازرسی: از تعطیلی شرکت صنایع سیم و کابل مشهد و بیکاری ۴۰۰ نفر جلوگیری شد

مدیرکل دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی کل کشور گفت: با رفع مشکلات پیش روی شرکت صنایع سیم و کابل مشهد از تعطیلی این واحد تولیدی با ۴۰۰ نیرو جلوگیری شد. مدیرکل دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی کل کشور گفت: با رفع مشکلات پیش روی شرکت صنایع سیم و کابل مشهد از تعطیلی این واحد تولیدی با ۴۰۰ نیرو جلوگیری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، احمد نظری در رابطه با این واحد تولیدی اظهار کرد: مدیرعامل شرکت صنایع سیم و کابل مشهد با ارسال نامه‌هایی به سازمان بازرسی کل کشور نسبت به عدم پرداخت مطالبات و مسدودشدن حساب‌های بانکی خود به علت تأخیر در انجام شرایط پیمان شاکی بود و اظهار داشت چنانچه این وضعیت ادامه پیدا کند ناچار به تعطیلی واحد تولیدی و اعلام ورشکستگی است.

وی با بیان اینکه شرکت برق تا زمان درخواست متقاضی طلب این واحد تولیدی را پرداخت نکرده بود، افزود: دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی با همکاری اداره کل بازرسی امور نیرو و ارتباطات و بازرسی کل استان کرمانشاه پیگیری لازم برای رفع مشکلات شرکت و درخواست تشکیل جلسه مشترک با مدیران شرکت و مسؤلان شرکت توزیع برق استان کرمانشاه را مطرح کرد.

مدیرکل دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با نتیجه ورود این سازمان توضیح داد: با پیگیری‌ها و تشکیل جلسه با مسئولان امر مقرر شد شرکت توزیع برق کرمانشاه فرآیند پیگیری قضایی و شکایت خود علیه این واحد تولیدی را با توجه به اینکه پیمانکار مطالبات خود را به موقع دریافت نکرده طرح شکایت به مدت یک ماه متوقف باشد همچنین طرفین ظرف مدت یک ماه کلیه فرآیندهای لازم برای تعیین تکلیف قطعی هردو قرارداد را وفق شرایط پیمان و قوانین و مقررات بعمل آورند.

نظری ادامه داد: در نهایت با اقدامات انجام شده پس از بررسی نحوه انجام تعهدات دو طرف قرارداد و با توجه به پیشرفت حدود ۴۷ درصد قرارداد، مطالبات شرکت پرداخت و ضمانت نامه مربوطه آزاد شد که در نتیجه این اقدامات از کلیه حسابهای شرکت رفع مسدودی بعمل آمد و شرکت از تعطیلی نجات یافت.

مدیر عامل شرکت صنایع سیم و کابل مشهد نیز در این رابطه گفت: این شرکت در رابطه با قراردهای سال‌های قبل با شرکت توانیر دچار مشکل شده بود و با وجود پیگیری‌های بسیار بی نتیجه مانده بود.

وی با اشاره به اینکه پیگیری‌های سازمان بازرسی منجر به رفع مشکلات این شرکت شد، افزود: به طور اگر سازمان بازرسی ورود نکرده بود این کارخانه ورشکسته و تعطیل می شد بر این اساس با حمایت‌های سازمان بازرسی و رفع مشکلات و موانع پیش رو این شرکت توانست مشکلاتش را حل و فعال باشد.

مدیر عامل شرکت صنایع سیم و کابل مشهد تاکید کرد: انصافا ورود سازمان بازرسی و رفع دست اندازهای مربوط به تولید جای تقدیر و تشکر دارد و سازمان بازرسی حامی تولیدکننده است.

صنایع سیم و کابل مشهد در زمینه صنعت سیم و کابل فعالیت دارد و ۴۰۰ نفر در این شرکت مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/

نظر شما