شناسهٔ خبر: 67668477 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

گلکسی زد فلیپ ۶ ارزش خرید دارد؟/ مزایا و معایب پرچمدار تاشو سامسونگ چیست؟

اگر در خرید گوشی گلکسی زد فلیپ ۶ – Galaxy Z Flip ۶ مردد هستید در اینجا با ما همراه باشید تا مهم‌ترین مزیت‌ها و معایب این گوشی پرچمدار را معرفی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش گجت‌نیوز، در نگاه اول گلکسی زد فلیپ ۶ بسیار شبیه به نسل قبلی خود است. با این وجود سامسونگ با افزودن برخی قابلیت‌های مهم به این گوشی تاشو ارزش خرید آن را بالاتر برده است. برای مثال، این گوشی در مقایسه با گلکسی زد فلیپ ۵ دوربین و باتری بهتری داشته و از پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت بهره خواهد برد. با این وجود آیا این ویژگی‌های جدید دلایل کافی برای خرید گلکسی زد فلیپ ۶ به شمار می‌روند؟

اگر قصد خرید گوشی گلکسی زد فلیپ ۶ را دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید؛ زیرا در آن به بررسی ارزش خرید این گوشی پرداخته و دلایل خرید و عدم خرید آن را معرفی خواهیم کرد.

گلکسی زد فلیپ ۶ ارزش خرید دارد؟/ مزایا و معایب پرچمدار تاشو سامسونگ چیست؟

۵ دلیل که خرید گلکسی زد فلیپ ۶ را توجیه می‌کنند

گلکسی زد فلیپ ۶ در برخی زمینه‌ها نسبت به قبل پیشرفت‌های قابل توجهی داشته که ارزش خرید بیشتری به آن می‌بخشند. در ادامه به معرفی تعدادی از این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.

دوربین بهتر

احتمالا مهم‌تریت تغییر سخت افزاری گلکسی زد فلیپ ۶ را باید دوربین آن دانست؛ جایی که کره‌ای‌ها پس از پنج نسل استفاده از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی سرانجام تصمیم به ارتقای حسگر اصلی دوربین گرفته و رزولوشن آن را به ۵۰ مگاپیکسلی رساندند.

این حسگر جدید نه تنها کیفیت تصاویر ثبت‌شده را افزایش می‌دهد بلکه با بهره‌گیری از فناوری ادغام پیکسل‌ها قادر است بدون استفاده از لنز اختصاصی تله فوتو بزرگنمایی معادل دو برابری را برای این گوشی به ارمغان بیاورد. این رویکرد سامسونگ دقیقا خلاف رقیب اصلی‌اش، موتورولاست که در گوشی موتو ریزر پلاس ۲۰۲۴ دوربین فوق عریض را با یک لنز زوم جایگزین کرد.

باتری بزرگتر

بررسی دقیق‌تر شارژدهی گلکسی زد فلیپ ۶ نیازمند انجام تست‌های دقیق است. با این وجود بر اساس مشخصات سخت افزاری این گوشی به نظر می‌رسد باید انتظار شارژدهی بسیار بیشتری را از این گوشی داشت.

دلیل این مساله در ابتدا استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است که علاوه بر ارائه بالاترین قدرت در میان چیپست‌های پرچمدار عملکردی فوق‌العاده نیز در مصرف انرژی داشته و عموما شارژدهی طولانی‌مدتی را برای گوشی های موبایل به ارمغان می‌آورد. از سوی دیگر، ظرفیت باتری گلکسی زد فلیپ ۶ نیز با ۷.۵ درصد افزایش نسبت به گلکسی زد فولد ۵ به ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت رسیده و طبیعتا می‌تواند شارژدهی بهتری نسبت به قبل داشته باشد.

رنگ‌بندی جذاب

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند خرید گلکسی زد فلیپ ۶ را توجیه کند، رنگ‌بندی جذاب آن است. سامسونگ امسال پرچمدار تاشو خود را در چهار رنگ زیبای نقره‌ای، زرد، آبی و سبز نعنایی رونمایی کرده است. از طرفی علاقمندان به این گوشی همچنین می‌توانند با مراجعه به فروشگاه سامسونگ سه رنگ سفید، مشکی و صورتی (هلویی) آن را نیز به‌طور اختصاصی از این فروشگاه خریداری کنند.

اقدام جالب سامسونگ در این نسل ارائه رنگ‌بندی یکپارچه برای محصولاتش است؛ به‌طوری که رنگ حلقه اطراف لنز دوربین نیز با رنگ قاب همسان شده و جلوه‌ای فوق‌العاده به دستگاه بخشیده است.

قابلیت‌های هوش مصنوعی

گلکسی زد فلیپ ۶ ضمن آن که از مهم‌ترین قابلیت‌های کنونی هوش مصنوعی Galaxy AI مانند Circle to Search، ویدیوهای اسلوموشن آنی یا خلاصه کردن متون و پیام‌های صوتی بهره می‌برد، برخی قابلیت‌های انحصاری را نیز به کاربرانش ارائه خواهد کرد.

برای مثال، قابلیت «پاسخ دادن به پیام‌ها» به کمک دستیار هوشمند صفحه پاسخ‌دهی فوری به پیام‌ها را به رنگ قاب دستگاه درآورده و امکان پاسخ دادن سریع به پیام‌ها در قالبی جذاب و بدون نیاز به باز کردن دستگاه را فراهم می‌کند. همچنین به کمک هوش مصنوعی در Galaxy Z Flip ۶ می‌توان از هر دو صفحه دستگاه بهره برد و با افرادی که به زبان‌های دیگر صحبت می‌کنند مکالمه کرد.

علاوه بر این، هوش مصنوعی این گوشی نیز امکان تبدیل سریع تصاویر به کارتون یا استیکر را فراهم کرده و حتی رنگ‌بندی پس‌زمینه را بر اساس میزان روشنایی یا تاریکی محیط تغییر می‌دهد. اگر هوش مصنوعی پرچمداران سری گلکسی S۲۴ را دوست داشتید مطمئن باشید که عاشق Galaxy AI در گلکسی زد فلیپ ۶ خواهید شد.

پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت

دیگر قابلیتی که ارزش خرید گلکسی زد فلیپ ۶ نسبت به نسل قبل را بالاتر می‌برد پشتیبانی طولانی مدت نرم افزاری و امنیتی آن است.

اوایل امسال، سامسونگ با ارائه پشتیبانی هفت ساله برای پرچمداران خانواده گلکسی اس ۲۴ رکوردی تاریخی را در میان گوشی‌سازان اندرویدی به ثبت رساند. مطابق انتظار، کره‌ای‌ها همین سیاست را برای پرچمداران تاشو خود نیز پیش گرفتند تا گلکسی زد فلیپ ۶ تا سال ۲۰۳۱ به‌طور کامل تحت پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی قرار گیرد.

گلکسی زد فلیپ ۶ ارزش خرید دارد؟/ مزایا و معایب پرچمدار تاشو سامسونگ چیست؟

چرا نباید Galaxy Z Flip ۶ بخریم؟

پس از بررسی ویژگی‌های جذاب گلکسی زد فلیپ ۶ شاید بد نباشد دلایل عدم خرید آن را نیز به‌طور مختصر بررسی کنیم. مهم‌ترین دلایلی که ممکن است شما را از خرید این تاشو جذاب سامسونگ منصرف کنند به‌صورت زیر هستند.

قیمت بالاتر از نسل قبل

سال گذشته سامسونگ با قیمت‌گذاری ۹۹۹ دلاری روی مدل پایه گلکسی زد فلیپ ۵ توانست قیمت پرچمدار تاشو خود را همچنان سه رقمی نگه دارد. امسال اما کره‌ای‌ها ظاهرا موفق به دستیابی به این مهم نشده و گلکسی زد فلیپ ۶ را با افزایش قیمت صد دلاری به قیمت حداقل ۱۰۹۹ دلار به فروش می‌رسانند.

مساله اینجاست که در ازای این صد دلار افزایش قیمت، گلکسی زد فلیپ ۶ ارزش افزوده چندانی نداشته و تغییرات آن صرفا به ارتقای دوربین یا استفاده از تراشه جدیدتر محدود شده است. این مساله ممکن است بسیاری افراد را برای خرید آن دودل کند. برای مقایسه بد نیست بدانید که موتو ریزر پلاس، رقیب اصلی این گوشی هم‌اکنون قیمتی ۹۹۹ دلاری دارد؛ ضمن آن که علاقمندان همچنین می‌توانند موتو ریزر ۲۰۲۴ را نیز با پرداخت تنها ۶۹۹ دلار خریداری کنند.

ثابت ماندن اندازه صفحه نمایش بیرونی

پیش از رونمایی از گلکسی زد فلیپ ۶ صحبت از افزایش اندازه کاور اسکرین به ۳.۹ اینچ بود که می‌توانست فضای بیشتری را برای کاربران فراهم کند. این اتفاق اما در عمل رخ نداد و اندازه صفحه نمایش بیرونی این دستگاه همچنان ۳.۴ اینچ باقی مانده تا نه تنها اجرای بسیاری اپلیکیشن‌های اندرویدی روی صفحه نمایش بیرونی امکان‌پذیر نباشد؛ بلکه پرچمدار تاشو سامسونگ در این بخش اندکی نیز عقب‌تر از رقیب اصلی‌اش، موتو ریزر ۲۰۲۴ بایستد.

سرعت شارژ پایین

دیگر دلیل عدم خرید Galaxy Z Fold ۶ سرعت بسیار پایین شارژ این گوشی است که آن را به یک محصول عقب‌افتاده از این حیث تبدیل می‌کند. با وجود اینکه بسیاری محصولات میانرده یا حتی اقتصادی کنونی اندروید از سرعت شارژ ۴۵ واتی یا بالاتر پشتیبانی می‌کنند، گوشی پرچمدار پرادعای سامسونگ همچنان از شارژ ۲۵ واتی استفاده می‌کند.

این سیستم شارژ ضعیف باعث خواهد شد که بسیاری قابلیت‌های شگفت‌انگیز این گوشی مانند کیفیت فوق‌العاده صفحه نمایش، پردازنده بسیار قدرتمند یا هوش مصنوعی کارآمد آن‌طور که باید دیده نشوند و گلکسی رد فلیپ ۶ توسط برخی افراد محصولی متوسط شمرده شود.

۲۲۷۲۲۷

نظر شما