شناسهٔ خبر: 67668145 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پیش‌بینی‌های اولیه اسکار ۲۰۲۵

برای اسکار بهترین بازیگر مرد ۲۰۲۵ دنزل واشینگتن، خواکین فینیکس، کولمن دومینگو و اندرو گارفیلد از حالا حرف اول را می‌زنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ به نقل از ورایتی، پیش‌بینی‌های زودهنگام اسکار ۲۰۲۵ حاکی از رقابت جدی چند بازیگر قدر در بخش جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اول است.

انتشار اولین تیزر فیلم «گلادیاتور ۲» به کارگردانی ریدلی اسکات که چشم انتظاران زیادی دارد، کارشناسان و سینمادوستان را برای آنچه پل مسکال، دنزل واشینگتن و پدرو پاسکال ممکن است در این فیلم نشان دهند، هیجان زده کرده است.

گفته می‌شود دنزل واشینگتن برنده ۲ جایزه اسکار برای «شکوه» و «روز تمرین»، یکی از به یادماندنی‌ترین بازی‌های دوران حرفه‌ای خود را در همین فیلم ارایه می‌کند و حتی بازی او را با نقش آفرینی‌ دنیل دی-لوییس در «دار و دسته‌های نیویورکی» مقایسه می‌کنند و از همین رو به شکلی بالقوه برای او احتمال نامزدی بازیگری اصلی به جای بازی در نقش مکمل پیش بینی می‌شود. «درس پیانو» کار جدید واشینگتن است که او در مقام تهیه کننده در آن حضور دارد و پسرش جان دیوید واشینگتن در آن نقش آفرینی کرده است. با این فیلم شاید بتوان به اولین زوج پدر-پسر که در رشته‌ بازیگری نامزد می‌شوند هم فکر کرد!

اما راه طولانی در پیش است و نامزدهای مطرح دیگری هم وجود دارند که رالف فاینس که از زمان «بیمار انگلیسی» در سال ۱۹۹۷ نامزدی دیگر کسب نکرده از آن جمله است. این بازیگر بریتانیایی برای فیلم مهیج «ملاقات خصوصی» ساخته ادوارد برگر مورد توجه قرار گرفته و البته خواکین فینیکس را هم نمی‌توان فراموش کرد که ۵ سال پس از پیروزی خود با ایفای نقش آرتور فلک در فیلم «جوکر» گفته می شود در فیلم دوم حتی بهتر از قبل ظاهر شده است.

فیلم «سینگ سینگ» گرگ کودار با بازی کولمن دومینگو و اندرو گارفیلد که ۲ نامزدی اسکار دارد با بازی در درام عاشقانه جان کراولی «ما در زمان زندگی می‌کنیم» هم ممکن است بتوانند قلب‌ها را بدزدند. در همین حال جسی پلمونز با کار خارق‌العاده‌اش در درام «انواع مهربانی» یورگوس لانتیموس که در جشنواره کن با اقبال روبه رو شد هم می تواند وارد گود شود.

بازیگران جوانی مانند الیوت هفرنان از فیلم حماسی «بلیتز» درباره جنگ جهانی دوم ساخته استیو مک‌کوئین و ایتن هریس در اقتباس رامل راس از رمان پرفروش «پسران نیکل» نیز می‌توانند در این رقابت حضور داشته باشند.

اسکار نود و هفتم یکشنبه ۲ مارس ۲۰۲۵ برگزار می‌شود.

 

نظر شما